Frågan var nog primärt om man som EBG/D har tillgång till fasttrack vid bonusresa i ekonomiklass, något som för en månad sedan inte var fallet om man ska tro vad som stod på hemsidan och det svar som SAS gav, se inlägg 18 i denna tråd.Stefan62 skrev:Har aldrig haft problem vid resa med SAS eller Star i Plus/Business/First.Klicka för att utvidga...
På sas.no står det ingenting om unntak ved bonusreise:anjak skrev:Du är välkommen att använda Fast Track om du...reser iSAS Business eller SAS Plusreser i Wideroe Business eller Flexär EuroBonus silvermedlem och reser i perioden 1 jul - 31 aug eller 15 dec - 15 janär EuroBonusGuld-ellerDiamantmedlem(oavsett biljettyp) (gäller ej bonusbiljett), förutsatt att resan sker med SAS, Wideroe eller annatStar Alliance-bolagreser i Business med en av våra samarbetspartner på ett SKflightnummerKlicka för att utvidga...
Det tror jag inte. Jag har rest med familjen i Go på bonusbiljett flera ggr utan problem senaste åren. Dock lägger jag alltid till mitt eb-nr i automat eller incheckningsdisk, för att underlätta lounge etc.brunte skrev:Är det någon EBG/EBD som inte kommit igenom FT med bonusbiljett?Klicka för att utvidga...
Jag har alltid förutsatt att om man köper en bonusresa med EB-poäng från sitt EB-konto så läggs EB-numret till med automatik. Har dock aldrig brytt mig egentligen, eller kollat, då man ändå inte får några poäng men varför läggs det inte in automatiskt?johhenrik skrev:Dock lägger jag alltid till mitt eb-nr i automat eller incheckningsdisk, för att underlätta lounge etc.Klicka för att utvidga...
Fråga SAS... men det har varit så länge.Delayed skrev:Jag har alltid förutsatt att om man köper en bonusresa med EB-poäng från sitt EB-konto så läggs EB-numret till med automatik. Har dock aldrig brytt mig egentligen, eller kollat, då man ändå inte får några poäng men varför läggs det inte in automatiskt?Klicka för att utvidga...
Det står så i appen men Q.R fungerar aldrig för mig ändå, men antingen får kontrollanten läsa i appen eller titta på kortet så löser det sig.SNIFF skrev:Jag har fått Fast Track på min biljett idag, i appen i alla fall. Bonusresa ARN-VBY.Klicka för att utvidga...
Står det SK*E har inte din status registrerats helt korrekt, så det förvånar mig inte att det inte fungerar i fasttrack då.WF789 skrev:Sto SK*E på billetten, så mulig det hadde betydning, men kom inn i loungen uten problem. (reiste på "beste tilgjengelighet")Klicka för att utvidga...
Jo, men loungen är SAS egen, dvs de kan mycket väl dubbelkolla ditt EB-nummer på helt andra sätt än vad Fasttrack gör, så du kan inte riktigt jämföra de två rakt av.WF789 skrev:Var det jeg tenkte først, men kom inn i loungen uten problem og hjelp, så det må jo ha vært registrert på et vis.Klicka för att utvidga...