Senaste nytt

Fast Track flyttar på GOT Landvetter

samet

Medlem
Vi hade infon...

Nu är det gjort...
20240701_081523.jpg

Men blev det verkligen bättre?
Promenad genom gången hela vägen till änden av byggnaden... upp genom trappan och man är vid gate 11...
20240701_081920.jpg

Alltså så långt bort man kan komma.

I min värld är det mest affärsresenärer som nyttjar FastTrack, de parkerar till stor del i parkeringshuset P4. Det ligger i södra änden av terminalbyggnaden (samma ände man kommer ut efter ankomst). Att då promenera hela vägen till norra änden, förbi vanliga säkerhetskontrollen för att sedan komma upp vid gate 11... för att troligen promenera tillbaka till gate 17/18 för ett besök i loungen.

Nja, jag tror att man inte riktigt tänkte till med denna ändringen. Vem är målgruppen? Blir det smidigare?

Å herre jösses det låter verkligen inte logiskt alls :( Kommer det kanske bli flytt av loungen också framöver till en närmare plasering till fast track tro? Antagligen inte? Blir en hel del promenerande som du skriver innan man är på plats.

De kanske behövde kapaciteten till vanliga kön och väljer därför att flytta Fast Track? Känns ju inte som en förbättring i alla fall!

Det där var inte så genomtänks, betänk även att det byggs utrymmen för ytterligare lounger en våning upp vid gate 19/20.
BRA gamla lounge hade varit lämplig loungeyta i detta fall med lounge direkt efter Fast Track.
Suboptimerat för de som övernattar på Scandic, det finns heller ingen bra hämta/lämna parkering i närheten om inte P2 byggs om till hämta/lämna parkering.

Teoretiskt skulle vi kunna börja parkera inomhus på P3 eller utomhus på P2 men det finns inga laddare för elbil i dessa utan då är det P4 för inomhus eller P6 utomhus som gäler, vilket innebär så långt bort från Fast Track som möjligt.

Jag har nämnt lite diskret att detta varit på gång ett par tidigare poster då jag haft lite insiderinfo.

Kontexten till det hela är att det fanns en pre-covid plan att flytta lounger och allt till denna ände av terminalen. Så att Fast Track skulle leda rakt in bland lounger, liknande upplägg för t.ex. LHR eller WAW. Nu verkar det som att det exekverats på denna plan till hälften. Att loungerna renoverades tidigare i år får nog vara en indikation på att det också kommer stanna med att bara denna del av planen förverkligas. Effekten är som andra noterat motsatt till orginal planen, det blir dubbelt så långt mellan fast-track och lounger och korsflöden av folk i terminalen som man antagligen hade viljat undvika.

Påminn mig, går det fortfarande att gå in i terminalen via gamla inrikesingången eller har denna bommats igen? Har inte satt min fot i denna del av Landvetter sedan jag gick på Chalmers. :oops:

Jag har nämnt lite diskret att detta varit på gång ett par tidigare poster då jag haft lite insiderinfo.

Kontexten till det hela är att det fanns en pre-covid plan att flytta lounger och allt till denna ände av terminalen. Så att Fast Track skulle leda rakt in bland lounger, liknande upplägg för t.ex. LHR eller WAW. Nu verkar det som att det exekverats på denna plan till hälften. Att loungerna renoverades tidigare i år får nog vara en indikation på att det också kommer stanna med att bara denna del av planen förverkligas. Effekten är som andra noterat motsat till orginal planen, det blir dubbelt så långt mellan fast-track och lounger och korsflöden av folk i terminalen som man antagligen hade viljat undvika.

Påminn mig, går det fortfarande att gå in i terminalen via gamla inrikesingången eller har denna bommats igen? Har inte satt min fot i denna del av Landvetter sedan jag gick på Chalmers. :oops:
Ja, typ, Scandics entré leder rakt in i gången, det finns tom inchecknings automater där.

Toppen