Senaste nytt

Fast i Florida - jag behöver er hjälp

Bankiren

Medlem
Hej,

Jag är i Miami med min fru och mina föräldrar. Vår hemresa är egentligen den 25 mars med TAP Portugal bland annat, men just nu har vi bara dessa flighter:

MIA-LIS, ARN-CPH och
MIA-LIS, ARN-OSD

Flighten från LIS-ARN är alltså inställd.

Jag pratade med Tallin nyss för att hitta alternativ för 4 personer i business, vilket var väldigt svårt. Hon hittade MIA-CPH den 24 mars och MIA-OSD dagen efter. Problemet är att mina föräldrar knappt kan engelska, så att låta dem ta en flight dagen efter känns inte rätt.

Frågade därför om resor i ekonomiklass istället, men det gick inte heller. Hon menar att det är flighten till OSD som är klurigast.

Tacksam för all möjlig input från er. Det finns enligt vårt hotell en risk att man stänger ner på söndag.

/Bankiren
 

ekf

Medlem
Tacksam för all möjlig input från er.
Skulle ett alternativ vara att ta en ombokning till ARN för att sedan lösa transporten till OSD på egen hand? (t.ex. med tåg i den mån de fortfarande rullar....) Det känns ju som att bara de/ni tar er till Sverige så är det ju lättare att kommunicera med folk och lösa något.
 

Bankiren

Medlem
Skulle ett alternativ vara att ta en ombokning till ARN för att sedan lösa transporten till OSD på egen hand? (t.ex. med tåg i den mån de fortfarande rullar....) Det känns ju som att bara de/ni tar er till Sverige så är det ju lättare att kommunicera med folk och lösa något.

Hon menar att de måste boka till OSD eftersom det är med i den ursprungliga biljetten.
 

Bankiren

Medlem
Det var ju synnerligen fyrkantigt.. :( HUACA? Det går inte att avboka returen helt för att sedan boka en enkel?

Vad är HUACA? :D

Det är kanske möjligt att göra, men får man tillbaka poängen då? Jag har nya vouchers och poäng som jag kan använda, men man vill ju helst lösa det med en vanlig ombokning.

Kan inte du & din fru dela på er och åka med varsin förälder i värsta fall?

Frågade om det också, men det var inte tillåtet med namnändring i Star Alliance. :(
 

Bankiren

Medlem
Jag börjar fundera på att hitta en hemresa för oss alla och betala i cash istället. Men det är ju så många reserestriktioner överallt, så man vet ju varken till eller från längre.
 
Toppen