Senaste nytt

Fast i Florida - jag behöver er hjälp

Bankiren

Medlem
Försök boka direkt, inte via OTA.

Blir det problem och inställda flyg vill du inte behöva ha OTA:n mellan dig och flygbolaget.

Det är betydligt dyrare att boka direkt med flygbolagen tyvärr. Vi har hittat flighter på Kiwi.com som kostar 19 400 typ för oss alla 4. United tar minst det dubbla, och då är de typ billigast.
 

Bankiren

Medlem
Jag tänkte kolla med SAS om de är villiga att hjälpa oss eftersom Tallin inte har öppet. Men kundtjänsten är stängd nu nämligen. De har dygnet runt för EB Guld/Diamant, men vi har bara Silver.
 

Senator

Moderator
Vilket tråkigt läge. I min erfarenhet är SAS kundtjänst i USA väldigt duktiga. Jag skulle ringa SAS i USA först oavsett och be om hjälp. SAS äger biljetten så det är enklast den vägen.

Alternativ i morgon lördag 21:e

UA.JPG


Till Europa.JPG


SAS Customer Service / EuroBonus
cl--phone

Local: 1-800-221-2350

International calls: +1-201-896-3600

1-800 numret har funnits sedan min tid (1993)
 

Bankiren

Medlem
Provat deras USA-nummer?

Vilket tråkigt läge. I min erfarenhet är SAS kundtjänst i USA väldigt duktiga. Jag skulle ringa SAS i USA först oavsett och be om hjälp. SAS äger biljetten så det är enklast den vägen.

Tack för tipset! Vi har kommit fram till USA-kundtjänsten nu, hon undersöker vilka alternativ som finns för oss.

Visa bifogad bild 107756

Det finns för fyra också men inte i business.

Jag sökte lite bredare. Kan ni ta er till Orlando? Finns på söndag kväll för 12K med Norwegian till Göteborg, byte på LGW.

Flights

Skriv till SAS på facebook Messenger! Vi har fått otroligt bra hjälp och är i just nu på väg hem från Miami efter ombokning som de löste.

Tack för ovanstående tips! Vi kommer att kika mer på det om det behövs nu efter samtalet med SAS USA. :D
 

Bankiren

Medlem
Vilket tråkigt läge. I min erfarenhet är SAS kundtjänst i USA väldigt duktiga. Jag skulle ringa SAS i USA först oavsett och be om hjälp. SAS äger biljetten så det är enklast den vägen.

De vill/kan inte hjälpa oss på grund av att det är American Express-bokningar.

Är det någon här med Guld-medlemskap eller högre som kan hjälpa oss via den svenska kundtjänsten som har öppet dygnet runt? De brukar väl kunna hjälpa till med 2-4-1-bokningar?

Edit: eller man kanske inte får hjälpa andra?
 
Last edited:
Toppen