Nu ska vi se om jag kan sammanfatta alla missöden:
Fredag:
BA781 blir stående en dryg halvtimme på plattan på ARN av oklar anledning. Förseningen flygs dock in.
SK431 blir 45 minuter sena till CPH, men det gör ingenting eftersom SK1507 blev två timmar försenad vidare till LHR.
Hilton Bankside-gänget åker med äventyrstaxi från LHR med en förare som fick körkortet (och bilen) i ett cornflakespaket. Oklart om det låg ett HHD-kort där också.
Totalkaos vid incheckning på Hilton Metropole, tar över 30 minuter innan vi vår checka in (trots bara två sällskap före i kön).
Vid läggdags upptäcker fcx att täcket är trasigt och sängkläderna smutsiga. Orkar inte klaga mitt i natten, ej heller på svartmöglet i badrummet (blir ett mail istället).
Några som är piggare försöker att äta lite mat på Hilton Metropole istället för att lägga sig. Dock så behövdes det lite påminnelser för att få maten levererad.
Lördag:
Taxin som fcx bokat ut till flygfältet kommer inte. Vid telefonkontakter med taxibolaget så flyttas avgångstiden fram fyra gånger. Efter en dryg timmes väntan ger vi upp och åker kollektivt.
Tåget ut till Farnborough har råkat bli fyra vagnar (mot normala åtta), och detta just den dagen på året när det är som flest resenärer på sträckan.
Till middagen kommer vi överens om en asiatisk restaurang som alla blir sugna på. Vid ankomst visar den sig vara stängd, nerlagd och riven.
Middagen intas istället på en restaurang där personalen tycker det är helt normalt att ett sällskap på 9 pers bara behöver två flaskor bubbel som enda måltidsdryck, samt där servisen har som tradition att tappa ett glas i golvet varje kvart.
Söndag:
Boende på Metropole nekas att äta frukost med motiveringen att matsalen är full.
fcx fastnar i 30 minuters kö i businessincheckningen för att checka in en väska på LHR T5, följt av 20 min kö i fast track security (som stängde insläppet efter mig, eftersom kön var för lång).
BA780 kommer iväg 40 minuter försent.
BA:s datasystem kraschar, så @Tommy fastnar i 90 min kö till firstincheckningen, bara för att mötas av beskedet att BA784 är inställd, och får själv boka ett hotell för natten istället.
BA782 kommer iväg 40 minuter sent.
Ombord på BA782 tar tranbärsjuicen slut, men pursern löser problemet genom att späda ut det lilla som är kvar med vodka när fcx beställer en vodka cranberry.
Efter att ha läst inlägget ovan av @fcx, så börjar jag fundera på om det var ren tur att jag drabbades av kroppslig dysfunktion och tvingades hålla mig hemma i sängen...
Jag kan bara lägga till den G&T som serverades på fredagkvällen, vilken undertecknad och @Martin Gren tyckte smakade lite för lite tonic och istället mest vattenmelon visade sig inte innehålla nån kinin vilket förklarade vår åsikt och borde således inte räknas som tonic(?).
Och att puben där vi avslutade lördagkvällen ville inte servera G&T kl 22:59 så det blev istället en promenad till The Globe Craft Beer and Ale House som visade sig hade stängt trots att hemsidan och Google maps sa att stängningsdags inte var förrän 00:00. Då blev det en promenad tillbaka till hotellet igen.
Beräknad försening av SK448 är fn 15 min. Sitter ombord och skriver detta.
Får väl komplettera @fcx utmärkta sammanfattning av alla missöden med att BA 819
CPH-LHR fredag kväll var ca. 90 min försenad. Hilton Bankside sköter städningen av
sina rum ordentligt - städerskan hade kastat både min necessär och deodorant när
jag kom åter från Farnborough på lördagskvällen ! Får vara glad att hon inte slängde
ut min väska också (som stod i en garderob)...
Nu ska vi se om jag kan sammanfatta alla missöden:
Fredag:
BA781 blir stående en dryg halvtimme på plattan på ARN av oklar anledning. Förseningen flygs dock in.
SK431 blir 45 minuter sena till CPH, men det gör ingenting eftersom SK1507 blev två timmar försenad vidare till LHR.
Hilton Bankside-gänget åker med äventyrstaxi från LHR med en förare som fick körkortet (och bilen) i ett cornflakespaket. Oklart om det låg ett HHD-kort där också.
Totalkaos vid incheckning på Hilton Metropole, tar över 30 minuter innan vi vår checka in (trots bara två sällskap före i kön).
Vid läggdags upptäcker fcx att täcket är trasigt och sängkläderna smutsiga. Orkar inte klaga mitt i natten, ej heller på svartmöglet i badrummet (blir ett mail istället).
Några som är piggare försöker att äta lite mat på Hilton Metropole istället för att lägga sig. Dock så behövdes det lite påminnelser för att få maten levererad.
Lördag:
Taxin som fcx bokat ut till flygfältet kommer inte. Vid telefonkontakter med taxibolaget så flyttas avgångstiden fram fyra gånger. Efter en dryg timmes väntan ger vi upp och åker kollektivt.
Tåget ut till Farnborough har råkat bli fyra vagnar (mot normala åtta), och detta just den dagen på året när det är som flest resenärer på sträckan.
Till middagen kommer vi överens om en asiatisk restaurang som alla blir sugna på. Vid ankomst visar den sig vara stängd, nerlagd och riven.
Middagen intas istället på en restaurang där personalen tycker det är helt normalt att ett sällskap på 9 pers bara behöver två flaskor bubbel som enda måltidsdryck, samt där servisen har som tradition att tappa ett glas i golvet varje kvart.
Söndag:
Boende på Metropole nekas att äta frukost med motiveringen att matsalen är full.
fcx fastnar i 30 minuters kö i businessincheckningen för att checka in en väska på LHR T5, följt av 20 min kö i fast track security (som stängde insläppet efter mig, eftersom kön var för lång).
BA780 kommer iväg 40 minuter försent.
BA:s datasystem kraschar, så @Tommy fastnar i 90 min kö till firstincheckningen, bara för att mötas av beskedet att BA784 är inställd, och får själv boka ett hotell för natten istället.
BA782 kommer iväg 40 minuter sent.
Ombord på BA782 tar tranbärsjuicen slut, men pursern löser problemet genom att späda ut det lilla som är kvar med vodka när fcx beställer en vodka cranberry.
Liten fortsättning
Ombokade till BA780 idag går inte att checka in online hmmm åker till T5 prövar i automaten mina pass uppgifter saknas plötsligt maskinen vill inte godkänna passet i läsaren ok vi går till F checkin idag igen där löser damen det medan vi diskuterar gårdagens strul varpå hon säger att flyget är försenat men föreslår då att vi bokar om till BA778 11:25 som är försenat till 13:25 ok vi kollar seating säger jag då kommer boarding korten ut med 1A+C oj det var första raden vill ni att jag kollar om det finns några andra säten, NEJ dom blir bra
Så nu får vi se om flyget går i tid.
Tack @IPC_Mataveri för tipset om fasttrack på norra sidan ingen i kö där medan södra fasttrack hade kö in till grindarna.