Senaste nytt

Farnborough Air Show 2014: 14-20 juli 2014

Lyfter 11:15 mot LHR så strax innan det vet jag ifall det blir sprit eller inte i mitt handbagage. :)

Visst får vi väl handla på ARN? Jag har iofs aldrig gjort det, men visst har de väl viss sprit som får säljas även intra-EU?
OJ, att få rätta @agehall, det är bara Systembolaget som får sälja skattad sprit i Sverige, därför får man inte handla sprit som skal intra-EU på flygplatserna i Sverige, tror att det är likadant i Finland.

OJ, att få rätta @agehall, det är bara Systembolaget som får sälja skattad sprit i Sverige, därför får man inte handla sprit som skal intra-EU på flygplatserna i Sverige, tror att det är likadant i Finland.

Finland hade i alla fall för par år sen priser även för EU-resenärer, det var inte på mycket som dom priserna hade en chans mot Systembolaget dock, så blev aldrig någon sprit där.

Men problemet är att agehall vill ha egen sprit/champagne ombord på väg till London från Stockholm, då faller idén även om du kunde köpa alkoholdrycker på Köpenhamn...

Jag flyger med samma flyg som agehall till London på fredag men har ett separat flyg upp till ARN från CPH tidigare på dagen och borde därför kunna köpa med mig något från CPH och ta med upp till ARN där jag träffar agehall. ( Gör airside transfer på ARN )

Visst får vi väl handla på ARN? Jag har iofs aldrig gjort det, men visst har de väl viss sprit som får säljas även intra-EU?
Han har ju hela dagen på sig att göra en "sprit/milagerun" till Oslo och köpa en flaska: Rekommenderar turen ARN-OSL-HEL-ARN T2 så att du hamnar i rätt terminal så inte spriten vaskas pga terminalbytet...

Toppen