Senaste nytt

Farnborough Air Show 2014: 14-20 juli 2014

1 stol Martin Björnström
1 stol Andreas Eriksson
1 stol MarSecLtd
2 stolar Freno
2 stolar Stefan62

Känns som att vi fyller planet. Ska gå vidare och reda ut detaljerna!

Jag var och kollade in deras plan idag :)

Det var tyvärr inte riktigt så bra som jag hoppades på men jag försöker trimma offerten.
När man räknar in alla avgifter och VIP-catering ökade priset till ca 18.000kr per person t/r.
Det är 2:10 flygväg dit och 2:00 flygväg tillbaka.

Gissar att dom flesta backar då?

image.jpg

Backar och backar...men andas inte flygplan, inredning och övrig service det man förväntar sig redan för 11 000 SEK/passagerare - då tvekar jag...

Vad kostar Emirates A319 private-jet?

Känns kanske lite väl saftigt :( vad var det som drog iväg?

+1 Vad är det som gör att priset gick upp 7kkr/skalle? 11kkr var väl inte jättebilligt, men kanske överkommlig. 18kkr är det knappast.

Det första priset baserade jag på ett timpris jag fått för att hyra planet ex-OSL på vårt MD-80 event. Sedan begärde jag en fullständig offert till Farnborough och då tillkom en massa grejer och priset gick upp. Det var alltså jag som utgick ifrån att A och B var samma sak men så var det inte. En "åka om det finns ledigt" och "spikad" bokning är inte samma sak. Ska se om det går att förhandla ner.

Backar och backar...men andas inte flygplan, inredning och övrig service det man förväntar sig redan för 11 000 SEK/passagerare - då tvekar jag...

Vad kostar Emirates A319 private-jet?

Planet såg grymt fint ut, riktigt lyxigt. Men det är ju inte en A319 VIP :)

Jag har sett priser på 100.000-150.000kr i timmen för A319 VIP. Så det blir väl runt en halv miljon till Farnborough.

Jag tror inte man ska jämföra med kommersiella flighter - här är det vi som sätter tider, destinationer och avgör vilka som är ombord. Det här är också direktflight till Farnborough :D

Ni andra kan väl stå och applådera när vi landar?

Är inte Lufthansa Private Jet ett alternativ? Enligt deras webb så kostar en typresa tur och retur med minsta flygplanstypen ca EUR 10500 och det inkluderar då allt, även catering och 2x10000 M&M-poäng per passagerare. Upp till 7 pax. Finns även större med 10 eller 14 pax, men jag hittar inga prisexempel på det. Det intressanta är att man flyger på en "vanlig" F-biljett, vilket gör att man får limotransfer, lounge och andra förmåner. (Avdragsgillt? ;) ) Kanske finns ett intresse att flyga FRA-Farnborough då... ;)

On every Lufthansa Private Jet flight, each passenger
on board receives 10,000 award miles from
Miles & More, which also count as status and
HON Circle miles. Frequent Travellers, Senators
and HON Circle Members also receive a 25 %
Executive Bonus on their mileage credit.
A standard Lufthansa First Class ticket is issued
for your flight which gives you the associated
passenger rights as per the Montreal Agreement
and EU Regulation EU 261/2004. You can charge
this ticket via your travel expenses.
VIP services and lounge access at Dusseldorf,
Frankfurt, Munich and Zurich airports – including
a First Class limousine service between your
Lufthansa Private Jet and a Lufthansa or SWISS
First Class intercontinental flight that has been
booked at the same time.
A bookable limousine service at the departure and
destination points. This will take you and all those
passengers travelling directly with you from home
to your private jet and, on landing, to a destination
of your choice.

Last edited:
Är inte Lufthansa Private Jet ett alternativ? Enligt deras webb så kostar en typresa tur och retur med minsta flygplanstypen ca EUR 10500 och det inkluderar då allt, även catering och 2x10000 M&M-poäng per passagerare. Upp till 7 pax. Finns även större med 10 eller 14 pax, men jag hittar inga prisexempel på det. Det intressanta är att man flyger på en "vanlig" F-biljett, vilket gör att man får limotransfer, lounge och andra förmåner. (Avdragsgillt? ;) ) Kanske finns ett intresse att flyga FRA-Farnborough då... ;)

Du får gärna ta fram förslag på detta! Datum, sträcka etc är ju känt.

Toppen