Senaste nytt

Farnborough Air Show 2014: 14-20 juli 2014

Lufthansa vore ju guld. 12.500x2 miles till M&M? + upplevelsen i sig då.
10.500€ / 7 = 1500€ = cirka 13.000 SEK T/R / person.

Ser fram emot en offert från LH. Jag tror och hoppas vi kan lösa detta.

Jag är i alla fall 100% på så länge kostnaden inte överstiger 13.000 SEK för PJ utan intjäning. Får man miles enligt ovan kan jag såklart tänka mig att betala lite mer om det behövs.

Det finns ju bara en sak som slår FCT och att bli skjutsad till en Boeing 747-400 och det är ju FCT och att bli skjutsad till en PJ! ;)
Jag är riktigt taggad och jag hjälper gärna till att sy ihop detta.

Last edited:
Har också en känsla av att priset kommer att öka markant, men hoppas kan man ju...:) Räknar de inte zoner, plus att det blir dyrare om båda flygplatserna är utom Tyskland (där baserna finns) ?
Baspriset 10.500€ ska vara uträknat på inom "Zon 0" vilket betyder start i någon av baserna, och därifrån en kort flygning. München och Milano ligger t.e.x inom Zon 0, men är bara 233mi.... Den flygning vi talar om här är 4x längre.

Jag tror Lufthansa Private Jet kommer vara betydligt dyrare än det pris jag fått men det återstår att se. Jag har för mig att lägsta priset är för korta sträckor.

Du kanske har rätt..

Det står i deras exempel (ZRH-MXP) 10.500€
Den sträckan är cirka 250 miles.

Frankfurt - Farnborough kommer in på runt 450 miles så förmodligen blir det uppåt 20.000 SEK / person men det skadar inte att fråga!

(Synd att jag inte var så aktiv på flyertalk runt 2010 när de erbjöd 5x för Lufthansa PJ.)

Den flygning vi talar om här är 4x längre.

Räknar du inte lite fel nu? :p
ZRH-MXP = Cirka 250 miles
FRA-FBA = Cirka 450 miles

Edit: Du kanske räknade från Sverige? Jag antog att vi skulle utgå från FRA och att man tar sig dit på egen hand.

Last edited:
Du kanske har rätt..

Det står i deras exempel (ZRH-MXP) 10.500€
Den sträckan är cirka 250 miles.

Frankfurt - Farnborough kommer in på runt 450 miles så förmodligen blir det uppåt 20.000 SEK / person men det skadar inte att fråga!

(Synd att jag inte var så aktiv på flyertalk runt 2010 när de erbjöd 5x för Lufthansa PJ.)

Räknar du inte lite fel nu? :p
ZRH-MXP = Cirka 250 miles
FRA-FBA = Cirka 450 miles

Edit: Du kanske räknade från Sverige? Jag antog att vi skulle utgå från FRA och att man tar sig dit på egen hand.

Helt rätt, jag som av vana räknade med "STO" :eek:. En något längre sträcka blev det iaf, men då kanske den ändå kvalar in som samma zon :) (= ca 10.500€)

Toppen