Senaste nytt

[FARE GONE][Business]Ethiopian Airlines: Oslo-Kapstaden/Johannesburg/Seychellerna mm från 5700 NOK

Har du länk till reserapport? Hade varit kul att läsa vad andra rapporterat då rutten är så pass ny.

Ingen riktig reserapport ännu, mer korta inlägg av folk som åker. På Vielfliegertreff så är det några som åker utan problem och gjort några korta inlägg, men tar väl ett tag innan bilder osv kommer.

Kul att ET än så länge honorerar biljetterna, har själv ganska många legs med dem framöver :)

Jag kollade på min bokning i slutet av okt / början av nov Oslo - Seychellerna på Ethiopians hemsida. Det står tyvärr att det skett en schedule change och jag ska kontakta flygbolaget för att hitta alternativa resealternativ.

Lite oklart hur jag bör agera givet att detta kan vara en felaktig fare och priserna kan justeras vid alternativa rutter? Det verkar specifikt vara rutten Addis Ababa - Seychellerna som verkar vara ändrat...

Hur skulle ni ha gjort?

Jag kollade på min bokning i slutet av okt / början av nov Oslo - Seychellerna på Ethiopians hemsida. Det står tyvärr att det skett en schedule change och jag ska kontakta flygbolaget för att hitta alternativa resealternativ.

Lite oklart hur jag bör agera givet att detta kan vara en felaktig fare och priserna kan justeras vid alternativa rutter? Det verkar specifikt vara rutten Addis Ababa - Seychellerna som verkar vara ändrat...

Hur skulle ni ha gjort?

Jag har också noterat detta, ett felmeddelande i en röd ram som säger att man skall kontakta bolaget. Har haft samma som då varit på något enstaka segment, går jag in nu och tittar på bokningarna så finns inte varningen kvar. Om det inte är så att du skall resa i närtid (inom närmaste 4 veckorna) så skulle jag ligga lågt. Själv tänker jag inte göra något förrän jag hör från dem eller att det är ca en månad kvar till avresa.

Är det så att du måste veta pga evenemang eller hotellbokningar får man kanske fundera annorlunda. Men huvudregeln är ju ändå att boka hotell och arrangemang som är avbokningsbara alternativt om det inte går, boka väldigt kort inför avresan.

Jag har ingen aning om vilken tracking ET har på sin webb, men gissningsvis loggas alla inloggningar och att logga in väldigt ofta (varje dag eller till och med flera gånger om dagen) kan ju göra att de tror att något är fel (annat än priset) och därför väljer att titta just på de bokningarna.

Har också samma ruta om att man ändrat på flyget till SEZ.
Gick in och valde säten på nytt och fick då de nya biljetterna mailade till mig. Där står även att den nya tiden är confirmed.

Eftersom att jag dessutom har bokat upp med en bonusresa med EB-poäng så fick jag en notis i myflights om att det ändrats och att de nya tiderna också är "confirmed". Inga nya biljetter från SAS ännu dock.

Har också samma ruta om att man ändrat på flyget till SEZ.
Gick in och valde säten på nytt och fick då de nya biljetterna mailade till mig. Där står även att den nya tiden är confirmed.

Eftersom att jag dessutom har bokat upp med en bonusresa med EB-poäng så fick jag en notis i myflights om att det ändrats och att de nya tiderna också är "confirmed". Inga nya biljetter från SAS ännu dock.
Ok så det försvann när du valde nya säten? Är det ändrade flygtider?

Ok så det försvann när du valde nya säten? Är det ändrade flygtider?
För biljetter i oktober så har de skickat ut ändringar, men det är ingen egentlig ändring av tiden utan bara att man ankommer en timme senare i ARN/OSL pga att ändringen till normaltid skett.

Men som jag och andra sagt, ligg lågt så ökar chansen att du får åka...

Och angående avbokningar som nämndes tidigare här, hittar inga rapporteringar på utländska forum om avbokningar däremot motsatsen. T ex denna
från GlobalTraveler.TV. Han hade strul med ljudet på 787-delen OSL-ARN-ADD, men rapporterar från Addis Abeba-Kapstaden i en 777-200LR.

Toppen