Bryant
Medlem
Eftersom det var SAS som flög lägger jag frågan här till att börja med.
Vi flög ner till Rom i torsdags (25/7) tillsammans med några vänner. Vännerna checkade in en liggvagn och bilbarnstol (två delar) på Arlanda i den obligatoriska plastpåsen. När vi kom fram till Rom och påsen kom på bandet så saknades vagnen men stolen låg kvar i påsen. Detta resulterade i att en ny vagn införskaffades. En vecka i Rom med en tremånaders kan bli aningen kämpigt utan.
Nu till frågan. Är det någon här inne som har koll på deras rättigheter när en sådan här sak inträffar? Kan de få tillbaka pengarna för den nya vagnen?
Edit: Det var ett direktflyg ARN-FCO.
Vi flög ner till Rom i torsdags (25/7) tillsammans med några vänner. Vännerna checkade in en liggvagn och bilbarnstol (två delar) på Arlanda i den obligatoriska plastpåsen. När vi kom fram till Rom och påsen kom på bandet så saknades vagnen men stolen låg kvar i påsen. Detta resulterade i att en ny vagn införskaffades. En vecka i Rom med en tremånaders kan bli aningen kämpigt utan.
Nu till frågan. Är det någon här inne som har koll på deras rättigheter när en sådan här sak inträffar? Kan de få tillbaka pengarna för den nya vagnen?
Edit: Det var ett direktflyg ARN-FCO.