Senaste nytt

Försvunnen barnvagn

För övrigt, vem fan snor en barnvagn? Hur lågt kan man sjunka?

Har för mig att detta var ett problem i Stockholm för ett antal år sedan. Småbarnsföräldrar som lämnade barnvagnen utanför matbutiken varpå den blev stulen. Idag kostar väl en barnvagn nästan lika mycket (eller mer) som en T&R i CW till New York?

Har för mig att detta var ett problem i Stockholm för ett antal år sedan. Småbarnsföräldrar som lämnade barnvagnen utanför matbutiken varpå den blev stulen. Idag kostar väl en barnvagn nästan lika mycket (eller mer) som en T&R i CW till New York?

Ja, det är riktigt.
Om ni tittar på blocket kan ni se att vissa modeller är mycket efterfrågade och därför säljs dyra även i begagnadsmarknaden.

Jo, förvisso har dom ett högt inköpspris.
Men har man inte någon som helst in- och utpasseringskontroll för anställda på en flygplats? Trodde den snarare var mer rigorös på den här typen av arbetsplats. Man kan ju tänka sig att en extra mobiltelefon eller ett par armbandsur kan slinka med, men hur kan personal komma undan med att ta med t ex barnvagnar eller golfbagar när de går airside=>landside=>hem?

Flygbolagen måste ju styra upp hanteringen. Även om det är andra bolag som hanterar bagaget så betalar vi ju, via flygbolagen, för dessa tjänster och otjänster. Det är ju en trovärdighetsfråga, tycker jag.

Tack för inputs! Det är jäkligt trist när incheckat bagage försvinner, speciellt när det är uppenbart att någon med långa fingrar varit framme.

Vi får se vart detta slutar.

Tack för inputs! Det är jäkligt trist när incheckat bagage försvinner, speciellt när det är uppenbart att någon med långa fingrar varit framme.

Vi får se vart detta slutar.

Visst är det trist men i det här fallet skulle jag nog tro att det handlar om 2 kollin i en och samma påse. Om påsen öppnas och ena kollit ramlar ut och är den delen som saknar bagage-taggen, kan det nog vara svårt att veta var den kom ifrån. Har ni namn osv skrivet även på den andra delen ökar ju såklart chansen att den kommer tillbaka.

Toppen