bmi Diamond Club
Man fick miles för upgraderad kabin även om det var en bonusresa:
När man t ex uppgradera bonusresan med Cash upgrade, fick man miles för uppgraderad kabin.
Detta hände för mig ett par gånger. Båda gånger med THAI.
Jag fick 3.147 status miles + Silver bonus 262 destination miles = 3.409 destination miles på sträckan Hong Kong->Bangkok när de hade 10% rabatt på cash upgrade om man betalade med MasterCard.
Uppgraderingen kostade ca 1.800 SEK(då) och det var bra tillskott till statusen året efter.
Date | Code | Activity description | Dest | Member |
dd-mmm-2012 | Accrual Activity | BKK-Suvarnabhumi International to ZRH-Kloten on TG - 00970 in F | 16890 | 16890 |
dd-mmm-2012 | Accrual Activity | Bonus: BKK-Suvarnabhumi International to ZRH-Kloten on TG - 00970 in F | 4632 | 0 |
För 37.500 bmi miles kunde jag skicka Magino till Brasilien/Argentina via USA och Sydafrika i Business class.
Med 37.500 avios kan jag inte skicka någon till Dubai t/r, inte ens i Economy class.
Grymt nyfiken på hur det gick att boka det för så lite miles. Jag hade förväntat en siffra 3x mer.
SAS EB
Visa bifogad bild 13155
Frequent traveller bonus. Varför jag fick så här märkliga krediteringar minns jag dock inte...
SJ Prio: Obegränsat kaffe i bistron för Grå/Svart medlemmar. Numera endast EN kopp + EN påtår per resa. Detta på grund av att folk missbrukade förmånen…
Vadå, tog de kaffe till alla kompisarna?![]()
Vadå, tog de kaffe till alla kompisarna?![]()