Är de där få poängen verkligen värda så mycket? T o m Ryanair och Norwegian flyger ju till både TLL och RIX med ljusår högre komfort än denna föråldrade spaghettipippi.
Men knappast till högre pris...
SAS Leasade ju ett antal Braathens Regional ATR kärror i somras för att klara trafiken till VBY
Kan tyvärr inte uttala mig om de gamla, men de nya upplevde jag som betydligt bullrigare än Saabeen och Dashen.Dessa är MYCKET bekvämare än gamla ATR maskiner med 4 bladspropeller.
Nya moderna motorer med 6 propellerblad(bra för miljö och bränsleekonomi) och ett system som ruducerar bullret kraftigt i kabinen gör mycket för komforten för passagerare och ger förbättrad arbetsmiljö för kabinpersonalen.
Även SAAB 2000 & Dash 8 har detta system som reducerar bullret i kabinen.
737 är med detta synsätt en betydligt äldre grundkonstruktion än ATR
Boeing 737 har flugit passagerare sedan 1968 och ATR-72 gjorde sin första flygning med passagerare...21 år sedare...1989.
Såvitt jag vet flyger inte Norwegian ARN-TLL.
DY flyger ARN-RIX med en ganska dålig tidtabell och få frekvenser.
SAS flög tidigare ARN-RIX/TLL med en mix av Dash 8, 737NG & Avro 85.