Senaste nytt

Första nya ATR-72 i SAS målning

Intressant att man bara smyger in nya plan i flottan. Även om det rör sig om ATR så är ju SAS flotta så pass liten att två ATR gör skillnad.

Fortsätt beställa, och utöka inrikestrafiken (eller den till CPH)! :)

Personligen bryr jag mig mer om att få frukost regelbundet, nu är det rena lotto varje morgon :(
Idag hade kabinpersonalen varken frukost eller koll på att vi var 4 Plus resenärer, så när vi muttrade över att bli serverade sist i kabinen och bad om knäckemackor skulle de ta betalt...
 
Personligen bryr jag mig mer om att få frukost regelbundet, nu är det rena lotto varje morgon :(
Idag hade kabinpersonalen varken frukost eller koll på att vi var 4 Plus resenärer, så när vi muttrade över att bli serverade sist i kabinen och bad om knäckemackor skulle de ta betalt...

Det är ju riktigt trist o dåligt! Min tanke var väl mer att man skulle utöka destinationerna med nya plan - de som redan är betjänade av trafik är nog, likt dig, mer intresserad av den service som erbjuds.

Tänkte mer att SAS skulle komma tillbaka till KSD, VST mfl - mot Köpenhamnshubben. Förutom de som bor i Stockholm så tror jag de flesta hellre byter plan i Köpenhamn (och erbjuds många linjer) än åker buss till Stockholm och får ett färre antal.
Ett svenskt Wideroe vore ju drömmen. Om man bara kunde få Nextjet att fungera lika bra...
 
Det är ju riktigt trist o dåligt! Min tanke var väl mer att man skulle utöka destinationerna med nya plan - de som redan är betjänade av trafik är nog, likt dig, mer intresserad av den service som erbjuds.

Tänkte mer att SAS skulle komma tillbaka till KSD, VST mfl - mot Köpenhamnshubben. Förutom de som bor i Stockholm så tror jag de flesta hellre byter plan i Köpenhamn (och erbjuds många linjer) än åker buss till Stockholm och får ett färre antal.
Ett svenskt Wideroe vore ju drömmen. Om man bara kunde få Nextjet att fungera lika bra...

Håller helt med dig, sen kanske Sas ska satsa fullt ut på sina linjer istället för att köpa in driften av Jettime som måste vara det största skämtet när det kommer till kabinpersonal dessvärre..
 
Håller helt med dig, sen kanske Sas ska satsa fullt ut på sina linjer istället för att köpa in driften av Jettime som måste vara det största skämtet när det kommer till kabinpersonal dessvärre..

Gäller till viss del Nextjet också. Betalar man de löner man gör kanske man inte lockar till sig de "vassaste knivarna i lådan". På t.e.x. Norwegian har man väl inga förväntningar på service (kan finnas trevliga människor där med), men SAS har ju fortsatt ett något annorlunda ombordkoncept (även om vissa i kabinpersonalen är surpuppor).

Jag trodde inte att SAS skulle föra tillbaka regional service till egna bolaget, men tydligen motbevisades jag efter Cimbers konkurs. Undar dock om inte Jettime är alltför billiga för att skala bort - lönevillkor, lönenivåer, pensionsavtal etc. Bättre med trafik än ingen trafik, även om det är trist.

Kanske ska de jobba lite på att förenkla ombordkonceptet ytterligare på dessa tunna linjer, alternativt inte erbjuda PLUS (förutom intjäning) där. Något som gör det möjligt för personalen att åtminstone leverera vad som utlovats. Ähh.....jag vet inte...

:)
 
Gäller till viss del Nextjet också. Betalar man de löner man gör kanske man inte lockar till sig de "vassaste knivarna i lådan". På t.e.x. Norwegian har man väl inga förväntningar på service (kan finnas trevliga människor där med), men SAS har ju fortsatt ett något annorlunda ombordkoncept (även om vissa i kabinpersonalen är surpuppor).

Jag trodde inte att SAS skulle föra tillbaka regional service till egna bolaget, men tydligen motbevisades jag efter Cimbers konkurs. Undar dock om inte Jettime är alltför billiga för att skala bort - lönevillkor, lönenivåer, pensionsavtal etc. Bättre med trafik än ingen trafik, även om det är trist.

Kanske ska de jobba lite på att förenkla ombordkonceptet ytterligare på dessa tunna linjer, alternativt inte erbjuda PLUS (förutom intjäning) där. Något som gör det möjligt för personalen att åtminstone leverera vad som utlovats. Ähh.....jag vet inte...

:)

Usch hemska tanke! Jag orkar inte göra mackor kl 05:30! :)
 
Usch hemska tanke! Jag orkar inte göra mackor kl 05:30! :)

Frukostpåse till Plus-passagerare vid boarding? Där borde de åtminstone ha full koll på vilka som reser i PLUS. Blir ju inte den gamla servicen, men 2014 får man nog tänka utanför boxen.

Men nu får vi snart sluta med OT :D

Jag hoppas på fler ATR, och centralisering till CPH för orter söder om Stockholm. De linjer som betjänas sämst i Sverige är ju de som ligger på samma "radband" som Stockholm +/- tio mil. Västerås, Eskilstuna, Örebro, norra Västmanland, södra Dalarna o västra Värmland.
Tio mil är väl ingen jättesträcka om det är rakt under/ovanför Stockholm, men om det samtidigt är 20mil inåt i landet...
 
Skärmavbild 2014-10-27 kl. 11.04.14.png


Alla utom två är alltså överförda på SAS. Betyder det att det inte längre är Jettime som utför flygningarna, eller lägger man ändå ut själva uppgiften att operera flygplanet ?
 
Visa bifogad bild 28934

Alla utom två är alltså överförda på SAS. Betyder det att det inte längre är Jettime som utför flygningarna, eller lägger man ändå ut själva uppgiften att operera flygplanet ?

För alla nyfikna så ska jag se till att ta lite detaljbilder idag på config Y70 då, det skiljer sig lite faktiskt från Y66! Återkommer

Och ja, vi lämnar OT spåret @Palazzi Även om det var jag som startade det :D
 
Toppen