Senaste nytt

Första klass till New York del 2: Lufthansa First Class A340-600

<blockquote><strong>pep;45840 wrote:</strong> Tak for reportage og billeder, sans for detaljer. Jeg ville nok hellere have 4 bz-klasse ture i stedet for for en F-klasse!? Der er lidt mere liv paa bz-klasse, og det er absolutte marginaler man faar extra paa F? Bortset fra prestigen, selvfoelgelig...</blockquote>
<br />
Jeg er ganske enig. Førsteklasse er noe man som entusiast "må" prøve en gang eller flere i livet, men jeg er generellt mer enn fornøyd om jeg får fly i en av de bedre businessklassene.

<blockquote><strong>bjornstrom;45900 wrote:</strong> Nu har jag skrivit klart mitt reportage från Swiss Business Class på Airbus A330 som vi testade på returresan. Publiceras inom kort!</blockquote>
<br />
Yes! Den ser jag verkligen fram emot för jag flyger den i sommar om jag inte kommer in i F.

<blockquote><strong>bjornstrom;45338 wrote:</strong> Jag jobbar för ett globalt fraktnätverk på tre bokstäver och dom sysslar inte med sånt. Biljetterna var i Business Class men jag uppgraderade på poäng vilket framgår av artikeln.<br />
<br />
Det var dokument som behövde komma fram innan arbetsveckan var slut (hämtning &amp; leverans samma dag till NYC).<br />
<br />
<br />
<br />
Det var inte jätteuppskattat att köra Skype även i First.<br />
<br />
<br />
<br />
Precis som AHO skriver gäller det vissa bokningsklasser. Vilket jag bittert fick uppleva på returflighten (nästa reportage) :D</blockquote>
<br />
Fraktnätverk på tre bokstäver, kan det vara DHL eller UPS? Gissar på DHL

<blockquote><strong>bjornstrom;45900 wrote:</strong> Nu har jag skrivit klart mitt reportage från Swiss Business Class på Airbus A330 som vi testade på returresan. Publiceras inom kort!</blockquote>
<br />
Väntar redan...

Har jag förstått det hela rätt - en sådan här resa skulle gå att få för 145000 Eurobonus-poäng?<br />
<br />
Vad blir tillkommande skatter och avgifter?<br />
<br />
Är det svårt att hitta den här typen av platser på t ex LH/LX?

<blockquote><strong>Stefan62;46145 wrote:</strong> Är det svårt att hitta den här typen av platser på t ex LH/LX?</blockquote>
Ja, det är svårt att hitta F award på Lufthansa/SWISS över Atlanten.<br />
(lite lättare att hitta på Boston/Detroit rutter.)

Det är ett väldigt bra reportage och eftersom jag själv flugit LH F ett par gånger känner jag igen en del. Det är kanske att svära i kyrkan på det här forumet men egentligen är den största skillnaden mellan C och F hur du bemöts på marken. I luften är inte skillnaden så fantastiskt stor tycker jag. På marken däremot och hos Lufthansa i synnerhet är det enorm skillnad.

<blockquote><strong>Abbe;46074 wrote:</strong> Fraktnätverk på tre bokstäver, kan det vara DHL eller UPS? Gissar på DHL</blockquote>
<br />
Kanske är TNT?

Trevligt som vanligt, ger många fina minnen från julens F-resor. Men du tog inte in alla förrätter i ett fint torn och smakade lite på alla. <br />
<br />
<blockquote><strong>Fredrik;46200 wrote:</strong> Det är kanske att svära i kyrkan på det här forumet men egentligen är den största skillnaden mellan C och F hur du bemöts på marken. I luften är inte skillnaden så fantastiskt stor tycker jag. På marken däremot och hos Lufthansa i synnerhet är det enorm skillnad.</blockquote>
Här tycker jag du har lite fel. Okej jag skulle aldrig tycka det är värt att betala för F i annan form än poäng/miles men det är ganska stor skillnad på ett säte som är 180° horisontellt och deras sluttande i business. Men visst på marken ser man den största skillnaden hos LH. FCT är riktigt bra, kanske kunde ha haft lite bättre champagner :)

Toppen