Senaste nytt

Första klass till New York del 2: Lufthansa First Class A340-600

<blockquote><strong>Hyperion007;45292 wrote:</strong> Vad är det för något material ni fört med er från Stockholm som gör att ni kan flyga First? En större mängd Kokain? :)</blockquote>
<br />
Jag jobbar för ett globalt fraktnätverk på tre bokstäver och dom sysslar inte med sånt. Biljetterna var i Business Class men jag uppgraderade på poäng vilket framgår av artikeln.<br />
<br />
Det var dokument som behövde komma fram innan arbetsveckan var slut (hämtning &amp; leverans samma dag till NYC).<br />
<br />
<blockquote><strong>sungtae;45267 wrote:</strong> Jag hade för mig att Lufthansa hade Skype-förbud, mest för att man stör andra pax, men det kanske inte gäller i F ;)</blockquote>
<br />
Det var inte jätteuppskattat att köra Skype även i First.<br />
<br />
<blockquote><strong>Swiss;45311 wrote:</strong> Tack för ett mycket bra reportage med bra bilder!<br />
Del två var lika välskriven och informativ som första delen. <br />
<br />
Du skrev: "Jag köpte US Airways poäng och uppgraderade från Business Class - priset var 50.000 poäng eller motsvarande 4.700kr.". Var det priset för upgrade OW eller R/T?<br />
Måste du köpa en viss typ av businessklassbiljett för att kunna upgradera till första klass?</blockquote>
<br />
Precis som AHO skriver gäller det vissa bokningsklasser. Vilket jag bittert fick uppleva på returflighten (nästa reportage) :D
 

flapps

Medlem
Tack för ett trevligt reportage :) Kan tänka mig dom blev lite små sura när du ringde hem ? :rolleyes:<br />
<br />
/flapps
 

Singapore

Medlem
<blockquote><strong>kristofergustafsson;45253 wrote:</strong> Det här är något som jag tycker känns väldigt underligt: betalar man 70 000 kronor för "obegränsad" mat och dryck i F, och så kräver de ändå 200 kronor (växelpengar!) extra för internet?!?</blockquote>
<br />
Håller med dig fullständigt. Tycker att det låter både pinsamt och förvånande. Tack Martin för en kul läsning förövrigt.
 
Riktigt bra raportage, tycker ni håller otroligt hög standard. Vilket är väldigt kul. Video är heller aldrig fel.<br />
<br />
Måste hålla med om att ta betalt för internet, när man redan köpt F biljetter känns lite konstigt :S
 

rlager

Medlem
Underbart Björnström. En särskild eloge för filmerna. Riktigt kul att se. Jag och frugan åker LH F MUC-PVG om tre veckor. A346 med förhoppning om nya first. Skall ta lite bilder och återkommer med en rapport.
 

Abbe

Medlem
<span style="color: #000000"><strong>MÄKTIGT</strong></span>!Maten såg helt otrolig ut! Du måste verkligen ha ett toppen jobb!
 

pep

Medlem
Tak for reportage og billeder, sans for detaljer. Jeg ville nok hellere have 4 bz-klasse ture i stedet for for en F-klasse!? Der er lidt mere liv paa bz-klasse, og det er absolutte marginaler man faar extra paa F? Bortset fra prestigen, selvfoelgelig...
 
Toppen