Nya Nya First! Nice. Jag fick minsann nöja mig med gamla First i morse... Hoppas på bättre tur i eftermiddag.Nyaste First är ett riktigt lyft. Stora, sköna, bekväma fåtöljer, väl tilltaget bord, el i varje stol istället för i taket...
![]()
![]()
![]()
Tror de sista vagnarna skulle vara färdiga 2022. Det kommer att ta många år att renovera alla tåg.Nya Nya First! Nice. Jag fick minsann nöja mig med gamla First i morse... Hoppas på bättre tur i eftermiddag.
Är det fällbara säten som i Nya First? Är Børsen tillbaka på tidningshyllan?
Ja.Är det fällbara säten som i Nya First?
Nej.Är Børsen tillbaka på tidningshyllan?
Större sannolikhet att vinna på Triss.Hoppas på bättre tur i eftermiddag.
22 tåg per år sägs vara takten. Avtalet på upprustningen är på 64 tåg med option på ytterligare 47.Tror de sista vagnarna skulle vara färdiga 2022. Det kommer att ta många år att renovera alla tåg.
Det går som på räls...Tror de sista vagnarna skulle vara färdiga 2022. Det kommer att ta många år att renovera alla tåg.
Vet man hur många tåg som är renoverade redan? Triss har väl en ~20% vinst-chans, så troligen så.Större sannolikhet att vinna på Triss.
De första två i maj (?) och därefter två per månad.Det går som på räls...
Vet man hur många tåg som är renoverade redan? Triss har väl en ~20% vinst-chans, så troligen så.Enligt Våra tåg - Öresundståg finns det 109 tåg. Antar att de inte hunnit så långt.
Cool. Då når vi triss-paritet någon gång tidigt 2019. Jag har inte stött på Nya Nya First ännu. Väntar med spänning!De första två i maj (?) och därefter två per månad.
Yes, I princip garanterad plats i 1klass. Bara när det är totala melt-downs som det kan bli tjockt. Då på grund av att folk utan 1 kl-biljett väller in. Men det är enligt min erfarenhet relativt ovanligt. Jag rekommenderar 1kl, helt klart väl värt den extra avgiften. Du får dessutom tillgång till extravagansen i DSB's lounge på hovedbanegården.Hej Businessclass! Tack for en informativ trad. Jag kommer borja pendla Malmo eller Lund-CPH inom snar framtid och har fatt bilden framfor mig att det ar valdigt trangt pa tagen och att det finns stor risk att bli utan sittplats i 2a klass under rusningstrafik. Hur ser det ut i forsta klass? I princip garanterad sittplats?