Senaste nytt

Första klass på Öresundstågen

DSB behöver verkligen uppdatera sina pressbilder...
Ser ju ändå bättre ut än verkligheten...

0079b5582a54dc36224f4ce0cadb6f7e.jpg

Förutom att det står 1 Kl med jättestora bokstäver på gula skyltar utanpå vagnarna och på dörrdisplayerna då. ;)
Well, vill man vara ahead of the curve är det bra att spana på 1kl precis när tåget är på väg in så att man hinner positioner sig för att maximera tiden i den underbara kupén... Man kan spana på 1kl-skylten, gula linjerna eller de randiga nackstödet. Allt beroende på vilken grad av falkblick man har ;)

Överlag är det dock inte mycket folk i First, det är inte sällan jag är ensam över bron men jag åker ju också åt "fel" håll.
Beror på tidpunkt och sträcka. Jag pendlar också åt "fel" håll (även om jag skulle kunna argumentera för att det är rätt håll...). Om man tajmar sin tur med IKEA-pendeln så kan det vara ganska trångt, men oftast bara från Malmö norrut eller till Malmö när man åker söderut. Måste ibland sitta bredvid andra människor på tåget delar av sträckan, puha....:)

Beror på tidpunkt och sträcka. Jag pendlar också åt "fel" håll (även om jag skulle kunna argumentera för att det är rätt håll...). Om man tajmar sin tur med IKEA-pendeln så kan det vara ganska trångt, men oftast bara från Malmö norrut eller till Malmö när man åker söderut. Måste ibland sitta bredvid andra människor på tåget delar av sträckan, puha....:)
Rätt! Jag kör ju bara Köpenhamn-Malmö C. Får allt som oftast panik när jag ser tåget komma in på Malmö C norrifrån i Sverige...

Well, vill man vara ahead of the curve är det bra att spana på 1kl precis när tåget är på väg in så att man hinner positioner sig för att maximera tiden i den underbara kupén... Man kan spana på 1kl-skylten, gula linjerna eller de randiga nackstödet. Allt beroende på vilken grad av falkblick man har ;)
Tipsar om den nya funktionen i SJ-appen som talar om exakt var på perrongen du skall stå för att hamna vid din vagn.

Toppen