Agö
Medlem
Ser ju ändå bättre ut än verkligheten...DSB behöver verkligen uppdatera sina pressbilder...

Ser ju ändå bättre ut än verkligheten...DSB behöver verkligen uppdatera sina pressbilder...
Well, vill man vara ahead of the curve är det bra att spana på 1kl precis när tåget är på väg in så att man hinner positioner sig för att maximera tiden i den underbara kupén... Man kan spana på 1kl-skylten, gula linjerna eller de randiga nackstödet. Allt beroende på vilken grad av falkblick man harFörutom att det står 1 Kl med jättestora bokstäver på gula skyltar utanpå vagnarna och på dörrdisplayerna då.![]()
Beror på tidpunkt och sträcka. Jag pendlar också åt "fel" håll (även om jag skulle kunna argumentera för att det är rätt håll...). Om man tajmar sin tur med IKEA-pendeln så kan det vara ganska trångt, men oftast bara från Malmö norrut eller till Malmö när man åker söderut. Måste ibland sitta bredvid andra människor på tåget delar av sträckan, puha....Överlag är det dock inte mycket folk i First, det är inte sällan jag är ensam över bron men jag åker ju också åt "fel" håll.
Rätt! Jag kör ju bara Köpenhamn-Malmö C. Får allt som oftast panik när jag ser tåget komma in på Malmö C norrifrån i Sverige...Beror på tidpunkt och sträcka. Jag pendlar också åt "fel" håll (även om jag skulle kunna argumentera för att det är rätt håll...). Om man tajmar sin tur med IKEA-pendeln så kan det vara ganska trångt, men oftast bara från Malmö norrut eller till Malmö när man åker söderut. Måste ibland sitta bredvid andra människor på tåget delar av sträckan, puha....![]()
Tipsar om den nya funktionen i SJ-appen som talar om exakt var på perrongen du skall stå för att hamna vid din vagn.Well, vill man vara ahead of the curve är det bra att spana på 1kl precis när tåget är på väg in så att man hinner positioner sig för att maximera tiden i den underbara kupén... Man kan spana på 1kl-skylten, gula linjerna eller de randiga nackstödet. Allt beroende på vilken grad av falkblick man har![]()
Den har jag inte provat. Funkar den för stationer i Danmark och svenska mellanstationer också?Tipsar om den nya funktionen i SJ-appen som talar om exakt var på perrongen du skall stå för att hamna vid din vagn.
Är osäker på om alla stationer är implementerade ännu men efter de större linjerna med snabbtåg så ska även små stationer finnas med.Den har jag inte provat. Funkar den för stationer i Danmark och svenska mellanstationer också?
Exklusivt at Ørestad Station!Tiotåget från Köpenhamn denna morgon.
![]()
Notera mysbelysningen, övrig belysning paj. Svinkallt i vagnen också.Exklusivt at Ørestad Station!