Senaste nytt

Förslag på restaurang/bar för inofficiella träffar i Stockholm

@palmen Jag provar gärna något nytt ställe även om jag inte har något emot Monks.
I torsdags kändes det dock som om logistiken inte var på topp när det gäller maten.
Det svåra, som nämnts ovan, är väl att hitta ett ställe som är så flexibelt som Monks
vad gäller lokal/föranmälan.

Serveras det någon bra öl på Ångbåtsbryggan, Ulla Winblad, Stockholm Fisk? Utan att ha större erfarenheter av dessa ställen så skulle jag gissa på att det är "industrilager".
Men är inte tanken med ett alternativt ställe just att det inte ska vara fokus på öl?

Jag känner mig kluven till hela frågan, varför ändra på ett vinnande koncept?

Fördelen med Monks är:

Vi får ett utrymme som är lagom avskiljt, man hör vad man tänker och kan diskutera med andra utan att det är för stojigt
Dom är flexibla, jag har stående bokning för 20 stycken, ibland kommer det 10 och ibland uppåt 30 och det är aldrig några problem.
Personalen på Monks supportar oss med de önskemål vi har, jag kan kolla om dom kan ta in bubbel och fler cider.

Jag tror att det blir svårt att hitta något ställe som är lika bra på alla punkter faktiskt...

Jag har en dialog med ägaren av en restaurang som ligger rätt ok till, inte lika centralt som Monks men väldigt nära Odengatan/Sveavägen.
Finns en separat del i matsalen där man kan få plats med runt 30 pers, ska diskutera lite och se vad man kan hitta på.
Ska även försöka få till någon bra bubbel-deal. Vi brukar ju vara lite svaga för sådant. ;)

Hmm, undrar vilken det kan vara ;). Jag tycker det är väldigt centralt. Tar max 5 min att gå från hemmet och dit.

Jag känner mig kluven till hela frågan, varför ändra på ett vinnande koncept?

Fördelen med Monks är:

Vi får ett utrymme som är lagom avskiljt, man hör vad man tänker och kan diskutera med andra utan att det är för stojigt
Dom är flexibla, jag har stående bokning för 20 stycken, ibland kommer det 10 och ibland uppåt 30 och det är aldrig några problem.
Personalen på Monks supportar oss med de önskemål vi har, jag kan kolla om dom kan ta in bubbel och fler cider.

Jag tror att det blir svårt att hitta något ställe som är lika bra på alla punkter faktiskt...

Tanken är inte att lämna Monks, utan att ses någon annanstans på ett datum som inte krockar med monks.

Tanken är inte att lämna Monks, utan att ses någon annanstans på ett datum som inte krockar med monks.
Nja, grundfrågan var väl att byta Monks mot något annat, och det finns väl andra ställen man kan vara på, jag är inte alls mot att testa något annat men det finns så många fördelar med Monks....

Men är inte tanken med ett alternativt ställe just att det inte ska vara fokus på öl?
Behöver inte vara fokus på öl, men ställen som bara erbjuder standardlager och sen har Brooklyn lager som bästa öl är inte ställen jag går till. För min del behöver det finnas något jag anser är drickbart i ölväg, kan visserligen dricka coola hela kvällen om det krisar. Tyvärr finns det inte många ställen som har både bra öl och vin.

Ett ställe som verkligen rymmer många och som inte är för stojigt är Usine | Södermalmsallén 36-38

Gott om plats brukar det vara på Scandic Malmen.

Jag tycker också väldigt mycket om Konstnärsbaren. Där är det tyst. Men det kanske är för dåligt med stora bord.

Jag har en dialog med ägaren av en restaurang som ligger rätt ok till, inte lika centralt som Monks men väldigt nära Odengatan/Sveavägen.
Finns en separat del i matsalen där man kan få plats med runt 30 pers, ska diskutera lite och se vad man kan hitta på.
Ska även försöka få till någon bra bubbel-deal. Vi brukar ju vara lite svaga för sådant. ;)
Och då var det klart! Pratat med @NotRyan och fått hans välsignelse, preliminärt bokat Storstad (Facebook - Google Maps) för 20 st +- 10 st personer.
Även fixat en rätt bra bubbel-deal... håll i er nu... champagne för 500 SEK flaskan!

Detta kör vi torsdag 19 maj är planen!

Ping @Bryant @011430121 @Agö @nota bene @Tommy @IPC_Mataveri @palmen @telelina som jag spontant kommer på!

Toppen