Senaste nytt

Förslag på restaurang/bar för inofficiella träffar i Stockholm

AABack2ARN

Medlem
Håller med om att det är ett trevligt ställe. Visste inte att de hade lägre pris på skumpa innan 18. Bra att veta :)

De har en avdelning som de gärna skärmar av åt oss, de vill veta ett ca antal så de kan möblera om åt oss.

Det är väl just det där med antalet som verkar vara en utmaning. Verkar ju kunna variera högst avsevärt på träffarna - men troligen värt ett försök :)
 

Johanna

Medlem
Bra förslag på ställe och bra deal på champagne. Roligt att det ordnas så många träffar. Jag har tyvärr kvällsmöte.

Tänker att det kanske finns en risk att någon som vill komma missar den här träffen när det ligger i den här tråden. Det brukar oftast vara en egen tråd där datumet står i rubriken.
 

ESSA

Medlem
Jag pratade med dem om antalet.
Enligt killen jag snackade med var det ok att få veta på fm hur många ca som kommer. Så att de kan flytta in tillräckligt med bord dit. Jag sa att det kunde variera mellan 5 och 35...
Jag fick ett visitkort med kontaktuppgifter när det blir aktuellt.

Om 1 1/2 vecka när de kör pop-up kitchen igen jobbar jag till 19-isch.
Är ni sugna på att testa då kan jag höra mig för och även skapa en egen tråd för det så ingen missar.
Jag borde kunna vara på plats före 19:30.
 

rvarttinen

Medlem
...

Något vi skulle kunna testa någon gång är att ta en tidig lördag på NK i deras bar. Där har de grym öl och har även en vinbar som jag antar har grymma viner (finns även bubbel, mousserande eller champagne) och massa charkuterier att välja. Problemet är att det är väldigt litet men det finns minst 2 långbord för typ 10 personer styck. Är vi där när de öppnar kan vi säkert sno dessa långbord och sen sitta där till stängning vid 18-tiden :)
...
Jo Gaston på NK är trevligt. Kanske går det att boka långborden om vi vet ung. hur många vi blir?

Edit: nu har det blivit Storstad ... så Gaston kanske faller bort om vi inte gör någon mini-träff där?
 
Last edited:

palmen

Moderator
Jo Gaston på NK är trevligt. Kanske går det att boka långborden om vi vet ung. hur många vi blir?

Edit: nu har det blivit Storstad ... så Gaston kanske faller bort om vi inte gör någon mini-träff där?
Går ju köra "spontant" om man önskar. Hörde lite med dom och det skulle gå att ordna med borden men problemet är att vi kan inte boka för 10-30 personer utan måste veta exakt antal. Får se till att hänga på låset och ockupera borden :).
Det är dock inte Gaston som jag syftade på utan den bar som de har nere i saluhallen under markplan. Baren har öl men det går även att få vin från ostdisken om man känner för det (de brukar ha rött/vitt/mousserande/champagne i ölbaren också).
 
Toppen