Av praktiska skäl vill jag nog flyga västerut i varje fall. Österut skulle det ju kunna bli snudd på oändligt många stopp...
En resa med tre, fyra stopp skulle inte vara en nackdel. Ser ogärna att övernattningar behövs. Inga problem med obekväma avgångstider.
Har flugit DC-10-30, A330-300, B757-200, B747 och B777 över atlanten tidigare. Har svårt att inte förtrollas av 747'an. Skulle två val vara likvärdiga skulle jag välja det alternativ där det flygs 747. Men nya modeller värderas högre. Saknar ju bland annat 767, MD11, A340 och A380 på listan.
IFE/alkohol är oviktigt.
Priset bör ligga i typisk Economy TATL-härad. Och med det menar jag under SEK10000.
Vilka sitter inne med färska erfarenheter av Air Canadas Y-produkt?
Kom på en annan idé; hur vore det med en kombination av litet och stort över Atlanten?
Air Canada flyger med en A319 (120 passagerare tror jag) mellan London och St Johns, detta kan du kombinera med lite Kanada-sighseeing så här:
Stockholm-London-St Johns-Halifax-Ottawa-Toronto (ARN-LHR-YYT-YHZ-YOW-YYZ), då åker du 0755 och landar 2201.
Hem flyger du sedan från New York med Lufthansas A380 (eller San Francisco).
Pris på dina datum cirka SEK 7095. Går lite upp/ner beroende på destination istället för Toronto (du kan också ha St Johns som slutdestination).
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Intressant och annorlunda! Dock så har jag personligen svårt för att åka narrowbody en sån lång sträcka, speciellt i Economy. Vad tycker ni om narrow vs wide över Atlanten?
Kul att du gillar idén! Jag skulle själv inte vara så sugen på att flyga ett så litet plan över havet men gör du det så går utresan att kombinera med de flesta Star Alliance på hemresan.LHR-YYT är en ytterst intressant linje, helt i min smak!