Tjena. Fråga kring missing luggage...
Är på en trevlig bonusresa med destination Hanoi via ARN - LHR - HND - BKK - HAN (två legs i FC, med ANA respektive TG).
Tyvärr kom inte mitt baggage med hela vägen, och jag fick info redan under en transfer att ANA inte fått bagaget i London från SAS.
Jag har fixat en sån PIR i Hanoi, men finns det något mer jag kan göra? Är SAS diamond och förstod att det fanns ett "Baggage Irregularity Support for SAS Premium Customers", med ett polskt nummer. Detta nummer säger dock att det inte längre är aktivt, och hänvisar till en mail-adress *@sas.dk. Jag är osäker på om jag uppfattar mailadressen korrekt, men det är iaf ingen som svarat där.
Vanliga diamond-supporten säger bara att de inget kan göra utan att jag ska vänta och se.
Är det bara att vänta? Misstänker att det kommer ta tid om Hanoi ska kontakta TG som ska kontakta ANA som ska kontakta SAS innan de troligen lokaliserar väskorna till LHR (vilket jag redan vet...).
Any advise appreciated.
Tack!
Är på en trevlig bonusresa med destination Hanoi via ARN - LHR - HND - BKK - HAN (två legs i FC, med ANA respektive TG).
Tyvärr kom inte mitt baggage med hela vägen, och jag fick info redan under en transfer att ANA inte fått bagaget i London från SAS.
Jag har fixat en sån PIR i Hanoi, men finns det något mer jag kan göra? Är SAS diamond och förstod att det fanns ett "Baggage Irregularity Support for SAS Premium Customers", med ett polskt nummer. Detta nummer säger dock att det inte längre är aktivt, och hänvisar till en mail-adress *@sas.dk. Jag är osäker på om jag uppfattar mailadressen korrekt, men det är iaf ingen som svarat där.
Vanliga diamond-supporten säger bara att de inget kan göra utan att jag ska vänta och se.
Är det bara att vänta? Misstänker att det kommer ta tid om Hanoi ska kontakta TG som ska kontakta ANA som ska kontakta SAS innan de troligen lokaliserar väskorna till LHR (vilket jag redan vet...).
Any advise appreciated.
Tack!