Antar att man skickar in sin claim när man kommit hem med tanke på att kvitton ska in osv.
Såklart men tänker att det är jobbigt att skicka kvitton från Thailand.Du kan skicka in ditt anspråk när du har fått tillbaka väskan och när du har alla dokument. De behöver ju veta hur länge du var utan väskan. Kvittona får du ju när du handlar.
Såklart men tänker att det är jobbigt att skicka kvitton från Thailand.
Det har jag inte fått de gånger min väska varit sen. Så länge du har en PIR så kan de gå in på den och se när väskan rapporterats som överlämnad... (oftast markant senare än verkligheten dock)Jobbigt att vi inte fick något kvitto när de lämnade väskan vilket verkar krävas.
Vilket bolag är ansvarigt? Vi flög ARN-FRA-BKK MED Lufthansa och BKK-HKT med Thai, väskan var kvar i FRA. Hur claimar man av bolagetJag brukar lösa när jag kommit hem så man gör det i lugn och ro. Kvittoredovisa gör man nog av som det är
Sist när väskan blev 38h försenad i New York köpte jag skjorta, kostymbyxa, skor och underkläder samt en deo för runt 5000:- och det var inga problem. Ersättning från Lifthansa, hemförsäkringen och Amex Elite.
Det är Thai du vänder dig till, alltid sista bolaget på resan (utresan i ditt fall).Vilket bolag är ansvarigt? Vi flög ARN-FRA-BKK MED Lufthansa och BKK-HKT med Thai, väskan var kvar i FRA. Hur claimar man av bolaget