Senaste nytt

Försökte uppgradera för poäng i förväg

När jag flög ARN-ORD i slutet av april så var det många som var fram o ville uppgradera till business för poäng, dels var det first come first serve, och dels fyllde de på business tills det vart fullt. Så igen, om du är där först och det finns plats är det nog en done deal.

När jag flög ARN-ORD i slutet av april så var det många som var fram o ville uppgradera till business för poäng, dels var det first come first serve, och dels fyllde de på business tills det vart fullt. Så igen, om du är där först och det finns plats är det nog en done deal.

Jag undrar hur det är med "First come first serve". Jag har åkt CPH-EWR EWR-CPH på jobbresa fem gånger det senaste året och försökt uppgradera varenda gång. Har alltid varit ute i god tid men har bara blivit uppsatt på väntelista och sen blivit meddelad att det tyvärr inte fanns någon plats. Har jag bara haft otur att det var många med EBG/EBP som gått före? Jag har precis blivit EBG själv och var således endast EBB/EBS på mina flygningar till Newark. Min fråga är alltså: om man som EBG är ute i god tid så uppgraderas man direkt(om plats finns) medans om man bara har silverkort så sätts man på väntelista(även om plats finns ledigt)?

FredrikH, på CPH kan du bara skriva upp dig på väntelistan vid check-in - själva uppgraderingen sker vid gate oavsett om du har EBG eller EBS (om du inte har haft turen att bli op-up:ad i förväg). EBG går före EBS, och därefter prioriteras det efter vilken plats man har på listan. Det lönar sig alltså att vara ute i god tid. Således kommer dina chanser att öka markant nu när du har blivit EBG.

På andra flygplatser är det lite mer "first come first serve". På tex NRT kan man uppgradera direkt vid check-in (i varje fall som EBG, jag har ingen erfarenhet av de andra nivåerna).

Jag ber om ursäkt för att jag var lite otydlig. Alla som kom till gaten och ville ha uppgradering var EBG. Sen var flyget ganska fullt dessutom. Alla fick inte uppgradering för det var inte så många lediga platser. Men det var first come first serve (antagligen för att alla som frågade var EBG)

Du kan inte uppgradera din Air China flight med EuroBonus poäng vid incheckning.
Däremot kan du uppgradera Air China flight i förväg med EuroBonus poäng. Om din Air China flight är bokad i Y, B eller C, D klass.

Mer info kan du hitta här: Boka uppgradering för poäng med SAS och Star Alliance - SAS

Är det alltså totalt kört att på något sätt uppgradera till business om man bokat i L?
(Länken du infogat är utgången, vilket ju är förståligt iom att denna tråd är från 2012 :)

Är det alltså totalt kört att på något sätt uppgradera till business om man bokat i L?
(Länken du infogat är utgången, vilket ju är förståligt iom att denna tråd är från 2012 :)
Ja, det kan du nog räkna med. Star Alliance uppgraderingar går bara att göra på ganska höga bokningsklasser.

Med Eurobonuspoäng ja. Ibland kan man uppgradera för cash. På Air China blev jag erbjuden uppgradering på PEK-ARN för ca $800 enkel resa.

Toppen