Senaste nytt

För den som bara reser med carry-on

KNA

Medlem
Olyckan i Oskarshamn 1989 berode på ett baktungt plan men var ett mindre plan , har faktiskt varit med om att flygvärdinnan bad mig flytta till ett annat säte , hon sa att det var pga viktfördelning ( var fler som flyttade ;.-) ) var på ett toktomt plan med sista minuten till Grekland från Växjö
 

Pho

Medlem
Förväntar mig inte att "slipsnissar" ska veta speciellt mycket om lastning i alla fall så vi lägger väl ner..

Kanske inte så mycket om exakt hur ett plan lastas, men desto mer om statistik och mätteknik mm. Och utifrån det perspektivet så kan jag säga dig att det knappast spelar någon roll om jag har prylar i min jacka som väger 10kg eller om det är min kroppsvikt som är 90kg istället för 80kg.

Om nu piloten vill veta hur mycket mitt handbagage väger, så borde han vara än mer intresserad i hur mycket jag väger!
 

In_Sweden

Medlem
Jag har varit med om att personer har blivit runtflyttade i kabinen, tydligen för viktbalansen.
Vi var 3 Pax och en flygvärdinna (Samt de i cockpit) på en Dash 8 - 100.
Generellt så blev vi flyttade bakåt.
Men inte gjorde det så mycket, sträckan FDE-BGO är inte direkt lång.
 

NotRyan

Medlem
Jag har faktiskt varit med om att SEAir vägde allting, incheckat bagage, handbagage samt varenda passagerare inför flygning Manila-Tacloban, och då var det en A320 vi åkte med.... Själv hamnade jag på sista raden :(

Mvh
/NotRyan
 

olsson

Medlem
Ett lite mer classy alternativ är ju scottevests grejor.

Travel Clothing for Men and Women: Multi-pocket Vests, Jackets, Shirts, Pants
Själv funderar jag på en jacka och eventuellt en kavaj....om jag hittar en butik....

Det hade varit snajsigt, ogillar att inte ha sakerna på mig och i säkert förvar.

För övrig,t jag fick flyga ett tomt WF-plan. Har för mig det var ett Dash8-300. Det var jag och två flygvärdinnor. Då tog piloten fram lastpapperet och sade åt mig, jag förstod det som ganska bestämt, att jag måste sitta längst bak. Sagt och gjort, jag gick dit direkt. Jag var bara glad att jag fick åka med. Men det visade sig vara ett skämt och att jag kunde sitta var jag ville.
 
Toppen