Senaste nytt

Förändringar i SAS EuroBonus American Express®

NotRyan

Medlem
Felen beror på att dom nya korten "uppfattas" som utländska i alla system. Måste ha att göra med hur Amex har lagt upp dom nya kreditkorten, på nått vis så verkar vissa kortbetalnings-företag (typ Dibs etc) inte vilja ta emot dom utan måste ändra inställningar här och där först. Löser sig nog snart när Amex "gått laget runt" i alla system. Att SAS krånglar är ju inte så förvånande men tröttsamt.
Nja. Det är nog något annat också. Det handlas dagligen med utländska Amex i butik och det fungerar klockrent så det är nog flera saker vilket kan ta lite tid att få rätsida på. Men det var lite press på Amex, inte minst här att öppna ansökningen av de nya korten så jag säger som @palmen Damn if you do, damn if you don't :)
 
Nja. Det är nog något annat också. Det handlas dagligen med utländska Amex i butik och det fungerar klockrent så det är nog flera saker vilket kan ta lite tid att få rätsida på. Men det var lite press på Amex, inte minst här att öppna ansökningen av de nya korten så jag säger som @palmen Damn if you do, damn if you don't :)
Ja, det finns säkert andra här som kan sånt där bättre än mig. Detta var bara vad Billhops kundtjänst sa till mig
 

RickardG

Medlem
Det är en ny, 3793 vill jag minnas.
Jag kollade precis hur det är för min uppdragsgivare och vi har inte fått någon information från Amex om detta BIN, så vi behandlar det som icke godkänt. Vi har 379313 och 379370-379379 listade som amerikanska kort, och övriga 3793 är oidentifierade och därmed avvisade.

Kan någon bekräfta vad de sex första är så kan jag ta frågan vidare till Amex inlösenavdelning.
 

crown

Medlem
Jag kollade precis hur det är för min uppdragsgivare och vi har inte fått någon information från Amex om detta BIN, så vi behandlar det som icke godkänt. Vi har 379313 och 379370-379379 listade som amerikanska kort, och övriga 3793 är oidentifierade och därmed avvisade.

Kan någon bekräfta vad de sex första är så kan jag ta frågan vidare till Amex inlösenavdelning.
3793 92 är mina första siffror nu när jag kollade. Det du skriver låter även vettigt till varför det nekas.
 

RickardG

Medlem
3793 92 är mina första siffror nu när jag kollade. Det du skriver låter även vettigt till varför det nekas.
Tack. Jag har fått bekräftat att de nya korten har BIN 379391-379396 och problemen verkar gälla de kortterminalen som tittar på BIN (de sex första i kortnumret) istället för AID (det applikations-ID som finns på chippet).
Tittar man på chippets ID så är det oförändrat, medan de terminaler som tittar på BIN behöver uppdateras och Amex var sena med att skicka ut info så alla terminaler har inte uppdaterats än. Dock ska all information ha gått ut till samtliga handlare så det borde bara vara en tidsfråga innan kortet funkar överallt.
 
Toppen