Senaste nytt

Förändringar i SAS EuroBonus American Express®

crown

Medlem
Har en kompis som precis fått sitt nya amex premium (nya versionen) och har problem att handla på nätet. Skulle handla via klarna och efter att fyllt i alla uppgifter kom "kortet stöds ej". Alltså inte fel uppgifter. Provade sedan med mitt amex som är gamla varianten och det fungerade! Någon som har haft liknande problem? Något i och med att det nu är kreditkort?
Jag fick samma fel i förmiddags och fick därmed använda ett annat kort. Så det är fortfarande inte fixat.
 

crown

Medlem
Inte nog med att de nya korten strular med Klarna. Nu verkar de ha börjat strula i butiker med.

Jag var nyss iväg och handlade på ICA där jag använde mitt nya AMEX-kort förra veckan utan problem. När jag nu skulle betala med samma kort så visade displayen bara "Gäller ej här". Testade flera gånger med samma resultat, så tillslut tog jag fram mitt gamla AMEX som jag fortfarande har kvar och då fungerade det direkt.

Någon mer som märkt av detta strul i butiker?
 

Tonton

Medlem
Har kontakt med både Billhop och Amex nu och det är ett problem nånstans som gör att det inte fungerar att betala med dom nya Elit-korten på Billhop/Betalo. Amex var väldigt angelägna om att få det att funka, tydligen vet dom om hur vi gör med räkningar etc och det är en viktig del av deras omsättning.

Vet du om detta har blivit löst ännu?
 
Inte nog med att de nya korten strular med Klarna. Nu verkar de ha börjat strula i butiker med.

Jag var nyss iväg och handlade på ICA där jag använde mitt nya AMEX-kort förra veckan utan problem. När jag nu skulle betala med samma kort så visade displayen bara "Gäller ej här". Testade flera gånger med samma resultat, så tillslut tog jag fram mitt gamla AMEX som jag fortfarande har kvar och då fungerade det direkt.

Någon mer som märkt av detta strul i butiker?
Ja jag har löpande dialog med Amex om alla problem:
- Genererar inte spend till 2-4-1
- Kopplingen mot SAS Eurobonus, får inga poäng automatiskt
- Avvisas i vid köp i butik
- Betalo och Billhop
 

Tonton

Medlem
fasen då... tanken är ju att mor min ska skaffa ett nytt elite lagom till nya året så att hon kan dra in två stycken 2-4-1 enbart neon att betala sin skatt.

Vi får hoppas detta löser sig så snart som möjligt!
 

crown

Medlem
- Kopplingen mot SAS Eurobonus, får inga poäng automatiskt
- Avvisas i vid köp i butik

Intressant! Jag har ju alltid fått min överföring ca en vecka efter mitt brytdatum men inte denna månad. Amex menade att det beror på att överföringen nu skulle följa det nya brytdatumet för det nya kortet. Så blir intressant att se om det blir så eller inte.

Avvisade köp i butik verkar då även vara ett större fel som jag misstänkte. Oerhört illa att de inte säkerhetsställt att detta fungerar ordentligt innan lanseringen.

En annan sak jag saknar är E-faktura, detta finns inte till de nya korten konstigt nog. Dock sade kundtjänst att det är på gång, så vi får väl se när det dyker upp.
 

palmen

Moderator
Helt obegripligt hur man kan släppa något som fungerar så dåligt.
Och alla klagar på sas eurobonus 3.0 att man inte släpper det när de själva bedömer att det inte fungerar. Svårt att göra Alla nöjda. Många klagar på att man släpper saker som inte fungerar och andra tycker det är dåligt när man istället väntar för att förhoppningsvis kunna släppa något som funkar.
Utöver det vill man ha löpande info från folk med inside direkt på forumet. Det är inga dåliga krav och önskemål folk kommer med här.
 
Felen beror på att dom nya korten "uppfattas" som utländska i alla system. Måste ha att göra med hur Amex har lagt upp dom nya kreditkorten, på nått vis så verkar vissa kortbetalnings-företag (typ Dibs etc) inte vilja ta emot dom utan måste ändra inställningar här och där först. Löser sig nog snart när Amex "gått laget runt" i alla system. Att SAS krånglar är ju inte så förvånande men tröttsamt.
 
Toppen