Tobbe.O
Medlem
Samarbetet utökas med Virgin Atlantic 
www.sasgroup.net
Samarbetet utökas med Virgin Atlantic
![]()
SAS deepens commercial partnership with Virgin Atlantic - SAS
www.sasgroup.net
Potentiellt möjligt, SAS flyger ju dock inte från LHR T3 så kommer inte kunna nyttjas direkt frekvent.Tror vi att detta ökar sannolikheten att virgin clubhouse LHR kan bli tillgängligt för EB elites? Den är ju undantagen från Skyteam men både Skymiles och Flying blue platinums har tillgång (om man flyger minst premium eco)
Det var ju någon som nämnde det i EBD-event-tråden att man hade snackat med EuroBonus-folket och budskapet hade varit att man har 2x-prissättning på VN på grund av det faktum att dessa är "revenue-biljetter betalda med poäng"...Kan vi hoppas på att 2x försvinner?
SAS börjar flyga till Bordeaux i egen regi från Köpenhamn den 15 maj 2026 med en frekvens av två - tre flyg i veckan (måndag+fredag, under högsäsong även onsdag). Så det är ju en ny SAS-destination men jag gissar att de flesta som bokar via SAS hamnar på ett codeshare-flyg med Air France eftersom SAS har få egna flyg till Bordeaux och inga alls på torsdagar och söndagar som är stora resdagar för leisure-resor.Hm, en puff på sas.se om nya destinationer 2026, jag klickar in och hamnar i "Lågpriskalendern" där allt finns. Ser att det finns ett "nya destinationer" filter, använder det och ser att BOD servas både från CPH, ARN och OSL. Intressant, går in i bokningen. Och ser att det är Air France som flyger, men med SK97xx-kod.
OK, jag fattar att det för medelsvensson är att räkna som en ny möjlighet att boka via CDG på sas hemsida, men är det bara jag som tycker att "Våra nya destinationer" betyder att SAS faktiskt flyger från A till B?
Låt gå för om det är en codeshare med SK-nummer, men att det går att flyga med SK-nummer till en Skyteam-hub och sedan vidare därifrån med Skyteam känns inte som en ny SAs-destination i min bok.
[Rant over]
Tack!SAS börjar flyga till Bordeaux i egen regi från Köpenhamn den 15 maj 2026 med en frekvens av två - tre flyg i veckan (måndag+fredag, under högsäsong även onsdag). Så det är ju en ny SAS-destination men jag gissar att de flesta som bokar via SAS hamnar på ett codeshare-flyg med Air France eftersom SAS har få egna flyg till Bordeaux och inga alls på torsdagar och söndagar som är stora resdagar för leisure-resor.
SAS utökar därmed till sju destinationer i Frankrike från Skandinavien, varav fyra åretrunt.