Senaste nytt

Förändringar i British Airways catering inom Europa

Jag hoppas det blir bättre när BA flyttar tillbaka till terminal 2. Den loungen ska visst vara bättre.

Flög BA 778 LHR-ARN idag. Deras "brunch" är verkligen ett skämt. Jag bad om ekonomiklass wrap istället.

Förra söndagen hamnade jag i snövädret på LHR. Det snöade förvisso inte men planet behövde avisas och det fanns inga avisningsmaskiner. Så vi blev stående 3 timmar vid gate med stängd dörr i väntan på detta.

Personalen (i synnerhet kaptenerna) var dock fantastiskan och hade öppet hus i cockpit och gick runt och pratade med folk. Tack vare dem var de tre timmarna helt ok om än ganska långtråkiga.

Vid serveringsdags (klockan 14:30 engelsk tid) skulle besättningen berätta om serviceutbudet:

"In Club Europe we will serve you...<tystnad> ahem, a light meal" :rolleyes:

Frågade honom om han tyckte det var lite väl magstarkt att kalla det "Extended breakfast" strax efter 2pm... :rolleyes:

Vi var många som var rejält hungriga efter denna tilltagna måltid.

Fantastiskt! Låter som en riktig "enhancement". Trevligt att hon skriver att de inte tänker återinföra en kontinuerlig buffé samtidigt som hon påstår att hon kommer lyssna på synpunkter. I mina öron låter det motsägelsefullt. Trist att man inte kan äta något riktigt i loungen om man hamnar på en afternoon tea-flygning.

av ca 115 svar på ca 12h så är alla förutom 1 eller 2 väldigt negativa. Tycker lite synd om Nicci som budbärare av corporate bullshit "enhancement". Galleries loungerna var en av de avgörande faktorer när jag omvärderade mitt val av bolag och allians.

Men som jag sade till mig själv då. Jag kommer bara vara trogen så länge det gynnar mig, så vi får se hur detta spelar ut sig.

Toppen