Senaste nytt

Förändrad intjäning och nivåer i Eurobonus

Någon som vet hur de äldre bonuspoängen såg ut? Skulle behöva hjälp för att se om jag fått rätt antal poäng komplettering.
reste SAS GO Class Mo ARN-EWR enligt nya 3750 poäng. SAS Business Class Cz Ewr-ARN 7500 enligt nya. Sedan fick jag ytterligare enligt äldre ett tillägg på 1250 poäng. Totalt 12500 poäng har jag fått rätt antal poäng?
Här hittar du de gamla poängen:
SAS accrual chart - old - SAS

Hej, som jag förstår på den här tråden så har SAS ändrat hur många poäng man får, men jag är lite vilsen. Jag är EBG sedan 16år tillbaka och har gjort resan EWR till Arlanda tre gånger den senaste, Januari, Mars samt April, alla i business men fått helt olika poäng. Edgång 10 000, nästa 11250 och nu sist 7500, finns det någon logik som jag missat
Erik

Hej, som jag förstår på den här tråden så har SAS ändrat hur många poäng man får, men jag är lite vilsen. Jag är EBG sedan 16år tillbaka och har gjort resan EWR till Arlanda tre gånger den senaste, Januari, Mars samt April, alla i business men fått helt olika poäng. Edgång 10 000, nästa 11250 och nu sist 7500, finns det någon logik som jag missat
Erik

EBG ger dig 25 % extra på basintjäningen. Flyger du bara ARN-EWR-ARN så tjänar du 1,25*vad din bokningsklass ger enligt tabellen här:

SAS points charts - SAS

1,25*9 000 = 11 250 i C, D per sträcka
1,25*6 000 = 7 500 i Z, Y, S per sträcka

1,25*8 000 = 10 000 får jag dock inte ihop om du inte har räknat 4 000 poäng i B, P, E, M, H både tur och retur (men det är inte business). Eller har fått poäng enligt gamla regelverket.

Erik
11250=bokningsklass C/D (9000 * 1,25 för EBG-bonus)

7500=bokningsklass Z/Y/S (6000 * 1,25 för EBG-bonus)

10000=kan det vara gamla tabellen där du fått retroaktivt utan att göra något? När bokades januariresan?

SAS points charts - SAS

Flög ARN-CPH-IAD-CPH-ARN i Go, mailade och bad om att få poäng enligt gamla tabellen. Fick 745 poäng.
Fick 315 poäng per leg ARN-CPH-ARN mot 625 vilket innebär att 620 av de 745 poäng som jag fått kompenserar för ARN-CPH-ARN. 125 poäng som kompensation för CPH-IAD-CPH känns helt fel.

Vet någon hur många poäng man fick i Go CPH-IAD innan ändringen?

Flög ARN-CPH-IAD-CPH-ARN i Go, mailade och bad om att få poäng enligt gamla tabellen. Fick 745 poäng.
Fick 315 poäng per leg ARN-CPH-ARN mot 625 vilket innebär att 620 av de 745 poäng som jag fått kompenserar för ARN-CPH-ARN. 125 poäng som kompensation för CPH-IAD-CPH känns helt fel.

Vet någon hur många poäng man fick i Go CPH-IAD innan ändringen?
CPH-IAD gav 4100 poäng med gamla intjäningen men tror bara du fått justerat för utresan, så borde komma in 745 poäng till.
Reste GOT-CPH-IAD ToR i februari och fick justerat med 2*745 poäng.

Last edited:
Toppen