Senaste nytt

Förändrad intjäning och nivåer i Eurobonus

lillemannen

Medlem
He he själva fick jag i 3 år silverkort från AMEX fast jag var gold och det började bra med Diamond, självklart med ett silverkort
 
Ny Diamant för ytterligare en period. Fick senaste poängen inatt. Har tjänat på de nya reglerna. Flyger inrikes 4 legs per vecka och intjäningen i plus med Guld/diamant är inte ändrad. Får 1250 poäng per resa. Tjänade visserligen bara 14 dagar men det känns ändå bra.
 

mha321

Medlem
Ny Diamant för ytterligare en period. Fick senaste poängen inatt. Har tjänat på de nya reglerna. Flyger inrikes 4 legs per vecka och intjäningen i plus med Guld/diamant är inte ändrad. Får 1250 poäng per resa. Tjänade visserligen bara 14 dagar men det känns ändå bra.
Intjäningen i plus på inrikes har definitivt ändrats - till 940 poäng för guld/diamond (750 utan) i alla utom de dyraste fullflex biljetterna. Försämringen är mindre än på de flesta andra linjer, men den finns där (sänkt intjäning med 25%, sänkta krav för status med 10%).

Gissar att du flyger antingen på travelpass eller av annan anledning på full flex? Isåfall hör du definitivt till den gruppen som tjänar på förändringarna, och jag tror nog det är meningen att premiera den gruppen.
 

lowflyer

Medlem
Flög CPH-LHR i veckan och fick 1250 poäng ToR som guldmedlem jämfört med 2300 tidigare.
Wow...
Jag antar det var väldigt viktigt för SAS att ändra på detta?
För det är ju precis sådant här som får mig att kolla på alternativa program.
 
Tak! Bliver desværre Customer Care for min del, men jeg kommer forhåbentligt 500 point tættere på EBG :)

Christian R skrev:
Hej,

Jeg har en rejse som jeg bookede og tilkøbte en OptionTown-opgradering til før 27NOV2014 hvor ændringerne i pointoptjeningen til EuroBonus blev annonceret.

Jeg ønsker derfor at få det antal basispoint jeg blev stillet i udsigt da jeg bookede rejsen (2.000) og ikke kun de 1.500 jeg faktisk fik.

MVH
Christian

SAS Customer Care skrev:
Dear Customer,

Thank you for your feedback to SAS Customer Care, we handle all matters after your trip is completed.


You have contacted us in regards to a Euro Bonus matter and this can only be handled by SAS Euro Bonus via telephone or our website.



Sweden: 070 727 727

From abroad: +4687974000


Norway: 05400

From abroad: +4791505400


Denmark: 70 10 20 00

From abroad: +4570102000


Finland : 020 386 100




Have a nice day!

Kind regards

I det mindste fik jeg et hurtigt svar.... Det undrer mig dog at jeg vælger dansk som foretrukket sprog, men bliver svaret på engelsk!?
 
M

Monkey_Class

Guest
Flög CPH-LHR i veckan och fick 1250 poäng ToR som guldmedlem jämfört med 2300 tidigare.
Wow...
Jag antar det var väldigt viktigt för SAS att ändra på detta?
För det är ju precis sådant här som får mig att kolla på alternativa program.

Jag tjänar "mer " nu då jag likväl får 10800 på Thai men med sänkta statusgränser i SAS program (iofs är reward lika "dyra") :)
 
Toppen