Senaste nytt

Förändrad intjäning och nivåer i Eurobonus

Även jag kollade Palma t o r, 3000 poäng i plus? Då skulle biljetterna kosta nästan 5000 sek per person...
Med denna nya intjäning tror jag inte att jag kommer vara lika SAS trogen som jag har varit... Antar att fler känner så?

Bokade biljetter Stockholm - Palma t/r idag, förra året i SAS Plus (A-klass t/r) fick man 10 000 poäng, idag i J och S klass 3 750 poäng t/r.....
Vad är det som händer vi snackar minus 6 250 poäng för en t/r inom Europa???
C-klass t/r i samma sträcka ger 5 000 poäng med guldkort, det är minus på den klassen också, skulle de inte höja poängen i de högre bokningsklasserna???

Interkontinentalt höjs det marginellt, men inte inom Europa där det är en kraftig försämring tyvärr.

Även jag kollade Palma t o r, 3000 poäng i plus? Då skulle biljetterna kosta nästan 5000 sek per person...
Med denna nya intjäning tror jag inte att jag kommer vara lika SAS trogen som jag har varit... Antar att fler känner så?
Rösta med foten och flyg Swiss eller LH i affärsklass istället, t.ex. Swiss Business Saver. Det tänker jag göra. Förvisso inte återbetalning men 100 % till EB för samma pris som du anger.

Kan detta verkligen stämma? Berlin ToR 4690 poäng som EBG. Hittade också AMS i plus ToR med samma poängintjäning.

upload_2015-1-8_11-4-6.png

Första gången jag försökte flika in en bild så blev den lite provisorisk tyvärr. Men ja det stämmer, via CPH. Hittade en routing AMS via CPH med 5690EB poäng i intjäning. Sånt här man kan sysselsätta sig med när man ligger hemma sjuk =)

Bild med kraftigt försämrad intjäning

Även en sådan resa ger ju betydligt sämre intjäning nu än tidigare. Du hade ju fått 6000 p plus ev. bonus för den resan före 1 januari i år. Det sorgliga är att man (sannolikt) måste gå till högerspalten för att få 200 procent framgent.

Även en sådan resa ger ju betydligt sämre intjäning nu än tidigare. Du hade ju fått 6000 p plus ev. bonus för den resan före 1 januari i år. Det sorgliga är att man (sannolikt) måste gå till högerspalten för att få 200 procent framgent.

Ja då är det ju en försämring. Och ju mer till höger desto mer ökar priset =(

En EB/kr ratio på över 2 är ju inte så illa pinkat numera, men visst är det långt ifrån de 5 som vi fick med billiga ATH-runs innan ändringarna :)
Eftersom de tagit bort EU-zonerna så har ju hela schemat viktats om nu, jag var också inne på att korta rutter med hög konkurrens, BER och AMS är typiska, borde vara de som framgent kan ge bäst möjligheter till bra mileage runs.

Har inte läst i tråden på ett tag så jag vet inte om detta har nämnts förut, men det finns en nyhet på SAS hemsida från 8/1.

Nyheter frn jan 2015 - SAS

Förändring från 8 januari – 2015
• Vi sänker priset med 10 000 poäng till våra sydligaste destinationer i Europa/Georgien och Island
i både SAS Go & SAS Plus.
• Har du redan en bokad resa och vill ändra till de nya priserna, då måste du boka av och boka på nytt. Vi kan dock inte garantera att bonusplatser finns kvar.

See new award chart valid from January 8, 2015

SAS points charts - SAS

Toppen