Bokade biljetter Stockholm - Palma t/r idag, förra året i SAS Plus (A-klass t/r) fick man 10 000 poäng, idag i J och S klass 3 750 poäng t/r.....
Vad är det som händer vi snackar minus 6 250 poäng för en t/r inom Europa???
C-klass t/r i samma sträcka ger 5 000 poäng med guldkort, det är minus på den klassen också, skulle de inte höja poängen i de högre bokningsklasserna???
Rösta med foten och flyg Swiss eller LH i affärsklass istället, t.ex. Swiss Business Saver. Det tänker jag göra. Förvisso inte återbetalning men 100 % till EB för samma pris som du anger.Även jag kollade Palma t o r, 3000 poäng i plus? Då skulle biljetterna kosta nästan 5000 sek per person...
Med denna nya intjäning tror jag inte att jag kommer vara lika SAS trogen som jag har varit... Antar att fler känner så?
Du visar inte retur flygning(ar) så kan jag inte säga exakt men om du flyger via Köpenhamn båda riktningar, kan det vara möjligt.Kan detta verkligen stämma? Berlin ToR 4690 poäng som EBG. Hittade också AMS i plus ToR med samma poängintjäning.
Visa bifogad bild 30877
Bild med kraftigt försämrad intjäning
Även en sådan resa ger ju betydligt sämre intjäning nu än tidigare. Du hade ju fått 6000 p plus ev. bonus för den resan före 1 januari i år. Det sorgliga är att man (sannolikt) måste gå till högerspalten för att få 200 procent framgent.