Senaste nytt

Förändrad giltighetstid på Amex 2-4-1 voucher?

Står det i ditt voucher-brev att det gäller till 22/8 2018? eller står det innevarande år samt nästa kalender år men när du frågade Tallin fick du veta 22/8 2018?
Det står innevarande år samt nästa kalender år.
Det var agenten i Tallinn som sa det utan anmodan då jag bokade en bonusresa för min andra voucher.
Hon sa även att hon inte visste varför för hon sa (trodde?) att amex sätter giltighetstiden.

Om man inte har fått förlängd gilitighetstiden bekräftad genom brevet eller e-mail, tycker jag att det är farligt att tro att det som Tallinn säger gäller.

Vid strul har du inget att bevisa. Det som du har är brevet från Amex (där står det fortfarande innehavande år + nästa kalenderår) och vad som ståt på Amex webbsida.

Om man inte har fått förlängd gilitighetstiden bekräftad genom brevet eller e-mail, tycker jag att det är farligt att tro att det som Tallinn säger gäller.

Vid strul har du inget att bevisa. Det som du har är brevet från Amex (där står det fortfarande innehavande år + nästa kalenderår) och vad som ståt på Amex webbsida.
Sant.

Fast som i mitt fall kommer jag använda vouchern för att boka julresan 2017-2018.
Den kommer jag boka i februari 2017 och är det väl biljetterat så borde det inte vara några problem.
Skulle den inte gå att biljettera får jag använda vouchern tidigare.

Et lite sidosteg, men var kan jag se min spent-to-date på Amex-kortet? På "Mitt konto" på amex refereras det till Eurobonus, men der hittar jag inget. Jag har fått en voucher i år, den kan jag heller inte se på mina sidor hos Eurobonus.

Et lite sidosteg, men var kan jag se min spent-to-date på Amex-kortet? På "Mitt konto" på amex refereras det till Eurobonus, men der hittar jag inget. Jag har fått en voucher i år, den kan jag heller inte se på mina sidor hos Eurobonus.
Du kan se det på fakturan.
Du kan även ringa amex och fråga.

På samma ställe som du ser poäng per köp. Du ser det i en text kolumn till höger. Om du har nya Amex sidan så finns det under "Använd Poäng", på gamla så tror jag att man tryckte på länken som visar hur många EB poäng du har på väg...

ahh, tack aldrighemma.
Hittat i den type text-kolumn jag aldrig annars läser...
Bra, andra vouchern kommer innom någon månad.

Nästa utmaning blir så att hitta billjetter för familjen (2v o 2b) till nåt soligt ställe tidligt nästa sommar.

Jag fick nyligen en Amex voucher till och ringde till SAS Tallinn och frågade hur länge den nya vouchern gällde.
De gällde till 23 september 2018 så för mig är denna saken nu bekräftad.

Jag fick nyligen en Amex voucher till och ringde till SAS Tallinn och frågade hur länge den nya vouchern gällde.
De gällde till 23 september 2018 så för mig är denna saken nu bekräftad.

Och jag fick en voucher i början av december som jag nyss kollade giltighetstid på med Tallinn; 31 december 2017... Verkar oklart detta mao. Det gör det exempelvis svårt att t.ex. boka nyårsresan (iaf till attraktiv destination) med voucher om man inte lyckas få en ny voucher redan i feb/mars som då alltså är giltig över årsskiftet. Menar inte att detta är något nytt, mer bara ett konstaterande..

Toppen