Senaste nytt

Förändrad giltighetstid på Amex 2-4-1 voucher?

Och jag fick en voucher i början av december som jag nyss kollade giltighetstid på med Tallinn; 31 december 2017... Verkar oklart detta mao. Det gör det exempelvis svårt att t.ex. boka nyårsresan (iaf till attraktiv destination) med voucher om man inte lyckas få en ny voucher redan i feb/mars som då alltså är giltig över årsskiftet. Menar inte att detta är något nytt, mer bara ett konstaterande..
Det var inte bra:(
Tack för info!

• Gilla
Reactions: Vic
Kollade för ett par dagar sedan och min andra voucher på Elite, intjänad i Juni 2016 har bara giltighet till 2017-12. Så andra vouchern har inte alltid två års giltighetstid. Antingen beror det på att den tjänades in för tidigt på året (första halvåret) eller att jag inte hade några gamla vouchers liggande när den triggade.

Kollade för ett par dagar sedan och min andra voucher på Elite, intjänad i Juni 2016 har bara giltighet till 2017-12. Så andra vouchern har inte alltid två års giltighetstid. Antingen beror det på att den tjänades in för tidigt på året (första halvåret) eller att jag inte hade några gamla vouchers liggande när den triggade.
Bra fråga!
Jag tror att två års giltighet dök upp först i augusti 2016.

2016 års första voucher har giltighetstid till 2018-12-31.
2016 års andra voucher har giltighettid till 2017-12-31.

Det är inte logiskt och det var "Tallinn" som berättade att det var så...det betyder att för den senast bokade award-resan tog de den sista vouchern först.

Förklaringen var lite otydlig, men det kopplades till såväl Amex Elite som till Diamond, men jag är skeptisk...

2016 års första voucher har giltighetstid till 2018-12-31.
2016 års andra voucher har giltighettid till 2017-12-31.

Det är inte logiskt och det var "Tallinn" som berättade att det var så...det betyder att för den senast bokade award-resan tog de den sista vouchern först.

Förklaringen var lite otydlig, men det kopplades till såväl Amex Elite som till Diamond, men jag är skeptisk...
Bra fråga!
Jag tror att två års giltighet dök upp först i augusti 2016.

Är som sagt flera av oss som har fått vår första voucher andra halvåret 2016 (efter augusti) som ändå bara har giltighetstid till 2017-12-31.. Skumt om Tallinn gett ett så pass tydligt (men ändå felaktigt/inkonsekvent ;) ) besked men verkar onekligen vara fallet. Intressant att höra om fler frågat dem varför deras voucher(s) har giltighetstid X eller Y. Jag ska fråga nästa gång jag ringer.

Fråga om det har att göra med att det finns tidigare outnyttjade vouchers på kontot när den nya kommer in.
Ja jag kommer att ha en outnyttjad voucher på kontot när min första voucher för året trillar in i april eller maj.
Ska bli intressant att se giltighetstiden för denna kommande voucher.

Kan man se giltighetstid någonstans förutom att ringa Tallin? Bokade i december en resa (avresa mars 2017). Hade då en voucher som skulle förfalla 2016-12-31 och en som förfaller 2017-12-31. Tallin påpekade då mycket riktigt att den ena vouchern skulle förfalla och jag var tvungen att använda den senare. Men nu när jag går in på sas och kollar bonusresor har jag fortfarande en voucher! Har någon varit med om att den visas felaktigt? Eller har Tallin helt enkelt tagit fel voucher?

Kan man se giltighetstid någonstans förutom att ringa Tallin? Bokade i december en resa (avresa mars 2017). Hade då en voucher som skulle förfalla 2016-12-31 och en som förfaller 2017-12-31. Tallin påpekade då mycket riktigt att den ena vouchern skulle förfalla och jag var tvungen att använda den senare. Men nu när jag går in på sas och kollar bonusresor har jag fortfarande en voucher! Har någon varit med om att den visas felaktigt? Eller har Tallin helt enkelt tagit fel voucher?
De kan ha tagit fel voucher ja. Enda sättet att få reda på giltighetstid är att ringa Tallinn.

Toppen