Senaste nytt

Får man poäng för flight som återvänder till flygplatsen man startade från?

Jag flög en gång en flight mellan KRK-ARN. Dåligt väder i Sverige och efter två misslyckade landningsförsök vände turen till Oslo (!). Sedan byte av flyg därifrån pga arbetstidsbegränsningar på personalen. Fick poäng för både KRK-OSL och OSL-ARN.

Man brukar ju tala om frequent flier miles för butt in seat, då kan man ju tycka att det även - som vid upprepade landningförsök och TO/GA - borde borde räknas för butt clenched in seat...
Butt in seat-uttrycket är missvisande, de här personerna tjänade miles på sin resa: http://www.businessclass.se/forum/t...gången-pakistan-international-airlines.37688/

I mitt fall var det kraftig dimma. Ingen ersättning betalades ut enligt EU261, blev endast ombokad till nästa flight.
Kolla om du kan få plåster på såren av din hemförsäkring eller kortförsäkringen. Jag fick 1000 SEK i ersättning för några år sedan av Ica-banken när ett flyg ställdes in pga dimma.

Vet inte säkert men jag kan tycka att du borde få dubbla poäng. Dels för resan till Trondheim och dels för resan hem. Att ni faktiskt inte riktigt landade är väl sekundärt. :D:rolleyes:

exakt :D

Hm, fast man får väl inte poäng på vissa SK-nummer (charter och specialflighter?). Kommer inte ihåg vilka flightnummer/serie det gäller dock.
Vad gäller TS fråga så passade jag på att fråga när jag ändå pratade med SAS om en kommande flygning och det här är svaret jag fick:

"Nej, man får bara poäng för flyg som genomförts helt och hållet."

fantastiskt, bara på bc.se :), tack.

Man brukar ju tala om frequent flier miles för butt in seat, då kan man ju tycka att det även - som vid upprepade landningförsök och TO/GA - borde borde räknas för butt clenched in seat...

Butt in seat-uttrycket är missvisande

butt clenched in seat är inte det minsta missvisande utan en väldigt exakt beskrivning ;):D

till själva sakfrågan så kan jag meddela att Brandten fick rätt besked, jag har inte fått poäng för flighten :(

Toppen