Senaste nytt

Får man poäng för flight som återvänder till flygplatsen man startade från?

Brandten

Medlem
Jag flög med SAS specialflight Köpenhamn-Köpenhamn. (Alltså, ingen diversion eller nödlandning)
Jag fick inga poäng från den flighten.

Hm, fast man får väl inte poäng på vissa SK-nummer (charter och specialflighter?). Kommer inte ihåg vilka flightnummer/serie det gäller dock.
Vad gäller TS fråga så passade jag på att fråga när jag ändå pratade med SAS om en kommande flygning och det här är svaret jag fick:

"Nej, man får bara poäng för flyg som genomförts helt och hållet."
 

Dr. Miles

Expert
Hm, fast man får väl inte poäng på vissa SK-nummer (charter och specialflighter?). Kommer inte ihåg vilka flightnummer/serie det gäller dock.
Vad gäller TS fråga så passade jag på att fråga när jag ändå pratade med SAS om en kommande flygning och det här är svaret jag fick:

"Nej, man får bara poäng för flyg som genomförts helt och hållet."
Ja, om t ex SK995 blev inställd och det blev SK7995 dagen efter, skulle jag gissa att man tjänar poäng enligt SK995 och inte SK7995.
 

FF#1

Medlem
Det är nog stor varians...
har tom fått poäng för en inställd fligth, skulle till tyskland, det var snöstorm på Arlanda.
Tänkte att det här blir nog inget... då ringde frugan och sa att den lilla hade fått vattkoppor varpå jag avvek från flygplatsen och vände hemåt.

kollegorna fick gå ombord, sitta och häcka i gate någon timme för att sen bli ombokade till nästa dag.

dröm om min förvåning då poängen dök upp trots att jag aldrig boardade.

Hur som helst, får du inga poäng pga ombokning efter en sån trip så går det alltid att claima de i efterhand om du fick sämre än du skulle ha.
 
@Kalle Flygare Jag har fått poäng för en flight ARN-GOT som efter några landningsförsök fick återvända till ARN. Vi blev ombokade till en ordinarie avgång dagen efter, fick poäng för den också.
Man brukar ju tala om frequent flier miles för butt in seat, då kan man ju tycka att det även - som vid upprepade landningförsök och TO/GA - borde borde räknas för butt clenched in seat...
 
Toppen