Senaste nytt

Få Eurobonuspoäng med elavtal från Fortum

För mig
8/10
Tecknade på nätet med byte 1 månad framåt enligt tips tidigare i denna tråd
Mail från Fortum med mina ifyllda kunduppgifter men ingen bekräftelse på tecknat avtal
1/11
Brev från Bisnode - upplysningskopia på kreditupplysning
4/11
Brev från Ellevio - byte av elhandelsföretag
5/11
Brev från Fortum med bekräftelse om nytt avtal från 1/12

För mig
8/10
Mail från Fortum med mina ifyllda kunduppgifter men ingen bekräftelse på tecknat avtal
1/11
4/11
5/11
Även om man tryckte i tidigare än en månad så stod det väl att avtalet ej börjar gälla fören mitt förra är uppsagt och avslutat?

Hoppade också på Arlanda-dealen, som verkade för bra för att vara sann.
Men.. mailade kundtjänst min avtalsbekräftelse och fick tillbaka detta:

2019-11-19 21:20:23 skrev nn nn <nn@nn.nn>:

Hej Fortum!

Se bifogat.
En påstridig säljare sålde på mig denna deal, som jag ju faktiskt är riktigt sugen på, men man blir alltid lovad guld o gröna skogar...

Önskar att ni bekräftar att jag, på inkopplingsdatum har följande tjänst:

* 0 mån bindningstid
* 2 mån uppsägningstid
* 13 000 EuroBonus-poäng insatta på mitt konto (kan inte se vad som står här, kan ni i vändande mail också bekräfta vilket nr som står?)
* 250 EuroBonus-poäng per månad så länge jag är betalande kund

För:

* 89kr/mån
* 45kr/mån för miljö-tjosanhejsan (som jag inte vill ha men blir påtvingad första månaden)
* Rörligt elpris "till inköpspris"

Tack!

Mvh,
nn

Hej nn, tack för ditt mejl.

Om avtalet signerades på Arlanda flygplats så är det 13 000 EuroBonus-poäng som kommer att sättas in på ditt Eurobonuskort. Därefter sätts 250 poäng/månad in på Eurbonuskortet. Avtalet har ingen bindningstid men två månaders uppsägningstid. Elavtalet är rörligt till inköpspris med en månadsavgift på 89 kronor/månad, dessutom har du Fortums Miljöpaket till ett värde av 45 kronor/månad där du har rabatt första månaden.

Jag kan inte se ditt Eurobonusnummer ännu eftersom vi väntar fortfarande på svar om när vi kan ta över leveransen.

Om du har fler frågor är du hjärtligt välkommen att kontakta oss på telefon 020-46 00 00 eller via e-post kundservice@fortum.com

Vi värnar om våra kunders integritet. Läs mer om detta i vår integritetspolicy som finns på GDPR och Fortum - Vi bryr oss om din integritet

Med vänlig hälsning

Jimmy
Fortum Kundservice

13500p för 89x2 kr? (plus elen då, men den måste jag ju "ändå" betala).
Bra deal i mitt tycke.

Inne och kollade på Fortums sida nu och vad jag kan se är det 10k vid teckning och sen 250 per månad. Detta utan bindningstid. Dock kostar elen 0,91/kWh. Men har man detta ett par månader och då får 10500 i eurobonus är det ju oavsett en bra deal.
Men väldigt lite info om det skrivet så vill ha fullständiga villkor bekräftat innan man signar.

Jag ringde Fortum nu och frågade varför mitt abb inte hade kommit igång.
Då visar det sig att jag som redan är Fortum kund inte kunde få 10000p. Erbjudandet var bara för de som bytte till Fortum.
Blev erbjuden 250p/mån med 29kr i månadsavgift. Tackade nej då jag har 0kr idag som månadsavgift.

Inne och kollade på Fortums sida nu och vad jag kan se är det 10k vid teckning och sen 250 per månad. Detta utan bindningstid. Dock kostar elen 0,91/kWh. Men har man detta ett par månader och då får 10500 i eurobonus är det ju oavsett en bra deal.
Men väldigt lite info om det skrivet så vill ha fullständiga villkor bekräftat innan man signar.
Jag tecknade mig för ett gäng veckor sedan, väntar fortfarande på att det ska komma igång. Jag tycker ansökningssidan ser ut som när jag signade, så tror tyvärr att du misstolkat vad som gäller.

I avtalsvillkoren https://www.fortum.se/sites/g/files.../sarskilda_villkor_elhandel_b2c_190924-sv.pdf under stycke 7 (eurobonus) står det bl.a.
"Avtalet har en bindningstid på 12 månader efter leveransstart och gäller därefter tills vidare och med en ömsesidig uppsägningstid på två månader räknat från uppsägningsdagen."

För mig
8/10
1/11
4/11
5/11
1/12 10.000 Poäng in på kontot :)

Jag tecknade 8/10 avtalet på Arlanda som skulle ge 13 000 poäng direkt (sedan 250 poäng/månad) utan bindningstid. Den varianten som lät lite för bra för att vara sann.

Sedan 2019-12-20 är jag kund hos Fortum, och idag ramlade poängen in daterade 2019-12-31 och 2020-01-01. Loggade dessutom in på Fortum och kan se att avtalet inte är bundet, så i helgen blir det väl till att byta till ett billigare el-abonnemang. :)

Ändå lite förvånad över att det fungerade som de sa på Arlanda att det skulle fungera, eftersom den dealen inte verkar funnits någon annan stans. Tur att jag signade upp samma på sommarstugan också.

Fortum.png

Toppen