Senaste nytt

Få Eurobonuspoäng med elavtal från Fortum

Ni som tecknade har ni fått en bekräftelse på en månadsavgift på 29kr eller blev det 49kr/mån?

Ja i mailet som kom om det avtal jag signat så står det 29:-/Mån

Elpris: 46.29 öre/kWh
Skatt: 0.00 öre/kWh
Moms: 11.57 öre/kWh
Totalt elpris: 57.86 öre/kWh
Månadsavgift: 29 kr/mån
Fossilfri el: 0 kr/mån

Nu tillbaka i Sverige, och har pratat med Fortum. Först var kundtjänst inne på att det var bundet i 12 månader, och att det är 13 000 poäng första året. Men efter att ha pratat med "supervisor" kom hon tillbaka i luren och bekräftade att dealen på Arlanda som jag signade är:
- 13 000 poäng direkt när man börjar använda avtalet
- 250 poäng/månad
- Rörligt elpris "till inköpspris"
- 89 kr/månad
- 0 månaders bindningstid
- 2 månaders uppsägningstid
- Första månaden gratis "miljö"-något... Kostar 49 kr/månad och kan sägas upp utan bindningstid.

Fick även detta bekräftat via sms från kundtjänst:
Visa bifogad bild 98528

Så därmed är det en ganska sweet deal, eftersom det inte är bundet i 12 månader. :)
Härligt, vore kulmen dom kunde länka (eller du om du har) till fullständiga villkor för det abonnemanget. Vad heter abonnemanget?

Härligt, vore kulmen dom kunde länka (eller du om du har) till fullständiga villkor för det abonnemanget. Vad heter abonnemanget?
Enligt snubben jag pratade med på Arlanda är det endast en deal som kan göras med dem på plats. Fiskade efter möjligheten att bjuda in vänner och bekanta till samma deal när jag pratade med kundtjänst, men den dörren var stängd. Inget speciellt namn på abonnemanget, vad jag vet.

Så mitt bästa tips är att svänga förbi Sky City på Arlanda och signa upp sig, om man passerar och de står kvar där.

Enligt snubben jag pratade med på Arlanda är det endast en deal som kan göras med dem på plats. Fiskade efter möjligheten att bjuda in vänner och bekanta till samma deal när jag pratade med kundtjänst, men den dörren var stängd. Inget speciellt namn på abonnemanget, vad jag vet.

Så mitt bästa tips är att svänga förbi Sky City på Arlanda och signa upp sig, om man passerar och de står kvar där.

Väldigt märkligt att dom erbjuder ett abonnemang som inte finns och inga villkor existerar. Låter som dom försöker rädda sitt anseende för att dom haft nån säljare som fuckat upp informationen :)

Grattis :)

Låter ju lite spännande att de skulle ha två olika typer med villkor som är väldigt lätta att blanda ihop eller missförstå. Typ som att de säger att du fått 13k poäng direkt medan vanliga säger 10k och sedan 250 så de blir 13k efter ett år då bindningstiden är 12 mån för att vanligt. O att de då inte är bindningstid på det.
I mina öron låter de ju onekligen att allt är så nära varandra att de lätt kan bli missförstånd, intressant att veta vad de står i din bekräftelse att du tecknat för nått och om det är "Rörligt rent pris Eurobonus" eller om de heter nått speciellt.

Ni som tecknat er för ett avtal med Fortum via hemsidan, hur lång tid tog det innan ni fick annan återkoppling än det automatiska mailet som kom direkt?
Jag signade i förra veckan men har inte hört tillbaka ännu, och försöker jag logga in på hemsidan så står det att de inte hittar ett avtal..

Jag har inte hört någonting sen mailet den 9 oktober.
När jag loggar in hos Fortum så står det att jag har mitt gamla avtal utan månads avgift. Enligt mailet så ska Eurobonus avtalet gälla från 30 okt.

Han som stod i skycity idag gjorde sken av att göra en undersökning åt Eurobonus om dess partners. Pratade om Amex en stund innan det blev uppenbart att han skulle sälja elavtal.
Rätt märklig säljmetod

Ni som tecknat er för ett avtal med Fortum via hemsidan, hur lång tid tog det innan ni fick annan återkoppling än det automatiska mailet som kom direkt?
Jag signade i förra veckan men har inte hört tillbaka ännu, och försöker jag logga in på hemsidan så står det att de inte hittar ett avtal..

Jag signade upp 8 oktober, valde 16 november som inkopplingsdatum. Den 29 oktober fick jag meddelande från min nuvarande elleverantör att Fortum inhämtat uppgifter via fullmakt. Samma datum får jag brev från Fortum med välkomst brev som ny kund där mitt Eurobonusavtal bekräftas.

• Gilla
Reactions: ekf
Toppen