Senaste nytt

Få Eurobonuspoäng med elavtal från Fortum

Jag har idag ett annat avtal hos Fortum/Ellevio och tänkte byta till Eurobonus-dealen men fick då veta att välkomsbonusen på 10,000 poäng "bara gällde nya kunder". Det går visserligen inte att läsa sig till någonstans men "så är det".

Någon som har fått bonusen som befintlig kund? Läge att HUACA?

Provade du och vad var i så fall utgången? Haft Fortum så länge jag kan minnas och även om elnätet nu är sålt till Ellevio har jag fortfarande Fortum som elleverantör, funderar på att fylla i formuläret och se vad de säger... Vill ju dock inte byta om man inte får bonusen.

Provade du och vad var i så fall utgången? Haft Fortum så länge jag kan minnas och även om elnätet nu är sålt till Ellevio har jag fortfarande Fortum som elleverantör, funderar på att fylla i formuläret och se vad de säger... Vill ju dock inte byta om man inte får bonusen.
Jag hade bara en diskussion över telefon och eftersom hon inte ville ge mig bonusen så struntade jag i det.

Blev att byta...
Hade ett gammalt avtal med sämre priser som snittar högre än min beräknade kostnad, så var en no-brainer.
Alltid fint med lite extra poäng också :)

Ringde Fortum och frågade lite då andra leverantörer kan leverera elvtal för 2000kr billigare (per år).

Han tyckte ändå att det var en bra deal med Fortum eftersom man "bara" betalar 34kr för 250 EB-poäng per månad (79kr - 45kr fast avgift) vilket ju är 73 poäng per hundring att jämföra med andra affärer i SAS Shoppen.
Jag kan dock köpa 8000 EB-poäng för de 2000kr jag sparar genom att byta leverantör så SÅ bra är det ju inte.

Han tipsade om att jag kunde säga upp och sedan kan FruBrandten teckna avtalet och därmed få 10000 EB-poäng i välkomstbonus. Han känner nog inte till att SAS avskaffat familjekontot. :D
Det skulle dock kosta ca 500kr att föra över de 10000 poängen till mig så just DET kanske var en bra idé ändå. Vi får se hur jag gör.

avsluta ditt nuvarande abonnemang hos fortum och byt sedan till en annan leverantör och återkom sedan som EuroBonus-kund till dem. Svårare är så är det inte.
Så var det för mig i alla fall.
När jag flyttade så jag upp mitt eurobonus-avtal och tecknade det sedan på nytt någon vecka efter.
Fick då välkomstpoängen igen.
Beskedet jag fick var att man inte fick ha varit kund på ett år innan man tecknade sig. Men bra om det funkar ändå.

Toppen