Jag har idag ett annat avtal hos Fortum/Ellevio och tänkte byta till Eurobonus-dealen men fick då veta att välkomsbonusen på 10,000 poäng "bara gällde nya kunder". Det går visserligen inte att läsa sig till någonstans men "så är det".
Någon som har fått bonusen som befintlig kund? Läge att HUACA?
Jag hade bara en diskussion över telefon och eftersom hon inte ville ge mig bonusen så struntade jag i det.Provade du och vad var i så fall utgången? Haft Fortum så länge jag kan minnas och även om elnätet nu är sålt till Ellevio har jag fortfarande Fortum som elleverantör, funderar på att fylla i formuläret och se vad de säger... Vill ju dock inte byta om man inte får bonusen.
Jag hade bara en diskussion över telefon och eftersom hon inte ville ge mig bonusen så struntade jag i det.
Räknas man som ny kund även om man bara varit borta en månad eller två?avsluta ditt nuvarande abonnemang hos fortum och byt sedan till en annan leverantör och återkom sedan som EuroBonus-kund till dem. Svårare är så är det inte.
Räknas man som ny kund även om man bara varit borta en månad eller två?
avsluta ditt nuvarande abonnemang hos fortum och byt sedan till en annan leverantör och återkom sedan som EuroBonus-kund till dem. Svårare är så är det inte.
Beskedet jag fick var att man inte fick ha varit kund på ett år innan man tecknade sig. Men bra om det funkar ändå.Så var det för mig i alla fall.
När jag flyttade så jag upp mitt eurobonus-avtal och tecknade det sedan på nytt någon vecka efter.
Fick då välkomstpoängen igen.
Beskedet jag fick var att man inte fick ha varit kund på ett år innan man tecknade sig. Men bra om det funkar ändå.