Senaste nytt

Få 50000 Club Carlson poäng extra för en natt

Jag kommer också ha galet mycket points hos CC efter alla dessa kampanjer - kanske det är dags att börja fundera på hur man lämpligast spenderar poängen.

Bonusnätter från 9000 ser ju trevligt ut, men finns inte så många attraktiva hotell i den klassen, naturligtvis. Ska man konvertera till flygmil, eller kan någon tipsa om vilket hotell som är värt att bo på för points??

Bästa sättet var nog att överföra poängen till US Dividend när de hade kampanj så man fick 50% extra. Jag kommer nog att låta mina nuvarande poäng stå kvar hos CC tills något liknande dyker upp igen.

Jag kommer också ha galet mycket points hos CC efter alla dessa kampanjer - kanske det är dags att börja fundera på hur man lämpligast spenderar poängen.

Bonusnätter från 9000 ser ju trevligt ut, men finns inte så många attraktiva hotell i den klassen, naturligtvis. Ska man konvertera till flygmil, eller kan någon tipsa om vilket hotell som är värt att bo på för points??
Jag använder fri natter som en giveaway till nära och kära, själv föredrar att boka för pengar och dra in poäng istället.

Man kanske skulle börja med rutinen att "tappa" alla guld/platinumkort på disken när man checkar in. Då kanske man får vettigare uppgraderingar hos Radisson.

Själv har jag hittills alltid fått uppgradering av rummet då jag frågat, men man måste fråga snällt...:rolleyes:

Fick följande svar på min/vår uppgraderings fråga för en övernattning i Stockholm nästa helg;

Hej Xxxx

Självklart fixar vi en uppgradering till dig och din fru.
Sturebadet Haga har som du uppmärksammat stängt då de fixar poolen mm. Dock kan vi ju eventuellt ha sådan tur att de hinner klart liiiiite innan.....ni kan väl ta med badkläder för säkerhets skull?

Hoppas ni får en trevlig vistelse hos oss.

Varmt välkomna

Jag har uteslutande skickat en förfrågan före jag kommer till hotellet ang. uppgradering av rummet, känns "bättre" om man blir nekad då än när man står vid reception...;)

Jag lyckades dra in 144 000 p + de för övernattningarna. Men det vara bara på Radison Suites i Bangkok som guldet gav mig en uppgradering. Ni andra har nog fått häftigare uppgraderingar, men vad gäller elite-staus på hotell (frånsett Scandic 2:nd floor) har jag varit en rookie, så detta var den hittills häftigaste uppgraderingen jag fått. Lär ha varit någon form av svit på ca 60 kvadrat. Spenderade bara en natt här innan jag drog vidare till Park Plazza för att håva in 50 000+ poäng till:D

Vardagsrumsdelen med soffgrupp och matsalsbord, plus en fet platt-TV:

IMG_0878.jpg

Sedan vrider jag mig 90 grader till vänster och ser sovrummet, även det med en maffig platt-TV på väggen:

IMG_0879.jpg

Och sedan vrider jag mig 180 grader och ser kontorsdelen, med tillhörande WC och en platt-TV på väggen:

IMG_0880.jpg

Tar ett kliv till höger och skådar ett förvaringsrum och badrummet:

IMG_0881.jpg

Dessutom fanns det en liten pentrydel i vardagsrummet. Jag upptäckte dessutom att man kan kunde köra tre olika TV-program på de tre TV-skärmarna som fanns. Den här uppgraderingen stärkte min uppfattning att Radison tar väl hand om CC-gold, medan hos övriga brands är det lite si så. Men å andra sidan har jag inte så stort underlag att jämföra med.

Jag lyckades dra in 144 000 p + de för övernattningarna. Men det vara bara på Radison Suites i Bangkok som guldet gav mig en uppgradering.
Jag bodde på samma hotell förra månaden och också blev uppgraderad till One Bedroom Suite. :)
Jag hade inte Club Carlson Gold(de ändrade kvalificeringsregel angående CCG till aktieägare), men jag fick både uppgradering och late check out. Tack Radisson!

Jag hade inte Club Carlson Gold(de ändrade kvalificeringsregel angående CCG till aktieägare), men jag fick både uppgradering och late check out.
Lätt räknat så ger ett innehav av Rezidoraktier för Skr ca 5000 ett skattefritt mervärde som inte tex. banken kan konkurera med.. :)

Toppen