Senaste nytt

Få 5000 EuroBonus-poäng för att värdera bostad

Jag har värderat med dem tidigare och fått poängen. Superbra.
Mäklaren hörde till och med av sig nu igen efter ett år och frågade om jag inte var sugen på mer poäng!

Självklart var jag det, och behöver en värdering att gå till banken med.
Efter besök har mäklaren nu sett till att jag ska få poängen.

MEN: Han säger att värderingen till banken kostar 2500 kronor!

Brukar mäklare ta betalt för att göra en bankvärdering!?
Ja de (vissa) tar betalt, fast du får tillbaka pengarna vid försäljning - dras från arvodet om ni kommit överens om det. Vissa mäklare bjuder på det...

Har Nordea. De har samarbete med Värderingsdata (varderingsdata.se) så jag gjorde en värdering genom dem, kostade typ 70 (ja sjuttio) kr och den dög som underlag för låneförhandlingar.

Inte så konstigt att den var billig dock, det syns rätt tydligt att de bara plockar data från Mäklarstatistik gissar jag, och några tidigare försäljningar i föreningen/området och höftar till med en värdering. Så den tar givetvis inte hänsyn till skick och om något är unikt med bostaden (tex ingår varmgarageplats med hiss i vår avgift). Men det duger om man inte är i behov av att få det "maxvärderat".

Beroende på vilken länk man använder så är det olika antal månader man måste vänta mellan värderingarna:

SAS EuroBonus (Registrera poäng) — Bjurfors
"Erbjudandet gäller dig som inte tagit del av Bjurfors värderingserbjudande de senaste 6 månaderna."

SAS EuroBonus - Övriga landet — Bjurfors
"Erbjudandet gäller dig som inte tagit del av Bjurfors värderingserbjudande de senaste 12 månaderna."

Jag har nedräkning till nästa vecka då det gått exakt ett år sedan min förra. Kör tredje värderingen nu och min mäklare kommer bli överlycklig att se mig igen.

Vad räknar de sina 12 månader på? Vi hade tillträde i början på juli förra året. Värdera i augusti borde vara lugnt då för 5000 nya poäng.

Nu var det dags för mig att värdera lägeheten igen, men när jag kommer till SAS EuroBonus - Övriga landet — Bjurfors så verkar det som att erbjudandet inte gäller längre? "När du skriver på ett förmedlingsuppdrag får du 6.000 poäng när bostaden blivit såld." Är det något jag har missat eller har de bytt upplägg helt?

Nu var det dags för mig att värdera lägeheten igen, men när jag kommer till SAS EuroBonus - Övriga landet — Bjurfors så verkar det som att erbjudandet inte gäller längre? "När du skriver på ett förmedlingsuppdrag får du 6.000 poäng när bostaden blivit såld." Är det något jag har missat eller har de bytt upplägg helt?

Det verkar bara fungera för Stockholm. Där får man 5000 poäng för värdering och sedan ytterligare 25000 poäng vid försäljning. Finns på länken SAS EuroBonus (Adwords) — Bjurfors

Toppen