Senaste nytt

ExpertFlyer for dummies

AABack2ARN

Medlem
På deras FAQ (https://www.expertflyer.com/expertflyer-support-faq) skriver de följande under första frågan

ExpertFlyer.com is an online service that has contracted directly with two GDS services to access airline information. We are not a booking engine or ticket broker and do not sell airline tickets. ExpertFlyer.com is designed to offer information about air travel to anyone who wants or needs access to the vast array of air travel information in an easy to use form that is otherwise not readily available.

Jag har för mig att det är Sabre och Worldspan (som numer är en del av Travelport om jag läser rätt på webben).
 
Hej, sitter med Eperflyer och Lufthansas bokingssida och försöker förstå.

På Experflyer får jag fram det här:

1693296546546.png



Men när jag försöker boka den returresan på Lufthansa, så finns bara bokingsklass D, ingen Z. Hur kommer det sig?
 

AABack2ARN

Medlem
Finns det någon giltig fare i Z-klass för den period som du valt? Nu ser jag inte utresedatum men Z har ett minimum stay requirement på 4 dagar och P har 8 dagar. Sedan kan det finnas andra restriktioner som gör att just en klass inte är tillgängligt (ej tillgängligt vissa dagar etc.)
 
Utresedatum är den 16/6.

Såg att på lufthansas sida så fanns P eller Z (jag minns inte hundra vilken av dom) klass tillgänglig den 12/8, men inte på dom andra dagarna, fastän expertflyer säger det. Men som sagt, det kan vara jag som inte förstår expertflyer, därför frågar jag experterna här.
 
Finns det någon giltig fare i Z-klass för den period som du valt? Nu ser jag inte utresedatum men Z har ett minimum stay requirement på 4 dagar och P har 8 dagar. Sedan kan det finnas andra restriktioner som gör att just en klass inte är tillgängligt (ej tillgängligt vissa dagar etc.)


Det finns 4 st Z den 12/8.

1693379211458.png
 

AABack2ARN

Medlem
Det känns som om Lufthansa/Swiss använder sig av ett annat inventory än vad ExpertFlyer visar. Kan bero på POS eller på något annat internt som väljer att begränsa tillgången. Du kan också notera att A erbjuds på websidan men inte enligt ExpertFlyer. Undrar vilka klasser Expedia erbjuder?

P.S: Om du inte har bokat biljetterna idag tror jag du kommer se ett prispåslag jämfört med ovan. LH och LX publicerade nya priser på sträckan till Bangkok idag klockan 11:23. Tur och retur cirka 5000kr högre per bokningsklas :(
 
Toppen