Uddevallare
Medlem
Det känns som om Lufthansa/Swiss använder sig av ett annat inventory än vad ExpertFlyer visar. Kan bero på POS eller på något annat internt som väljer att begränsa tillgången. Du kan också notera att A erbjuds på websidan men inte enligt ExpertFlyer. Undrar vilka klasser Expedia erbjuder?
P.S: Om du inte har bokat biljetterna idag tror jag du kommer se ett prispåslag jämfört med ovan. LH och LX publicerade nya priser på sträckan till Bangkok idag klockan 11:23. Tur och retur cirka 5000kr högre per bokningsklas![]()
Det är inte bara på Experflyer jag får fram fel bokningsklass, har även gjort ex antal sökningar med ITA Matrix som listar felbokningsklass som ej går att boka på Lufthansa gruppens hemsida.
Biljeter bokades som tur var för 2 veckor sedan, hittade bra pris med premium ekonomi på utresan, och bussines klass på hemresan. Bokades som flexibla biljetter för 16750 kr per person. Idag skulle samma biljett med samma klass kosta 22600 kr per person.
Ville dock boka om hemresan til en lite bättre dag, men jag fick aldrig fram Z Klass på hemsidan på dom datum jag ville. Nu känns det som det är för dyrt att boka om, även om Z klass blir tillgänglig med tanke på den prishöjning LH införde.