Senaste nytt

Executive bonus vid retro claim

Ni M&M-rävar - vart katten skriver jag och klagar? Detta är åt helvete och jag torskar nästan 10.000 tier miles ju...!

Å andra sidan räknas Executive Bonus ut som 25% av flugna miles, inte totala intjänade miles. Så det var runt 4000 miles som du gick miste om.

Helt klart dåligt agerande från Lufthansa, men med tanke på den senaste tidens "enhancements" så förvånar det mig inte om de gör allt i sin väg för att stoppa nya kunder, även om kunden i fråga är en lönsam sådan som de egentligen vill åt. Hoppas att det löser sig!

Hum, jag gillar mina vänner på Lufthansa gruppen, men detta är faktisk rent trams.. Tänk två olika scenarier:

a) Du köper en resa som ger dig exakt FTL och köper inte ny resa innan status uppdateras i systemen. Detta är OK.
b) Du köper en resa (i ditt fall i Förstaklass) och första segmentet får du status, men systemen hänger inte med. Du reser så i Förstaklass. Detta är INTE OK.

Jag vet att "ordnung muss sein" och med 2½ år boende i Tyskland känner jag den fantastiska tyska viljan att gå utanför ramen eller en process, så på ett sätt är jag inte alls förvånad.

Jag hade skickat ett sakligt brev, utan affekt med ovan detaljer som exempel på hur märkligt du upplever deras policy och process. Hade du någon Swiss First segment på resan?

Jag hade 2st LX F-segment.

Toppen