Senaste nytt

Executive bonus vid retro claim

Bomber och granater!

Dom vägrar ge mig min executive bonus pga att den endast ges från och med den tidpunkt alla miles är inrapporterade och kommer det sedan in 2st ben i F eller motsvarande retroaktivt så är det kört då man inte räknar om med nytt "grundvärde".

Ni M&M-rävar - vart katten skriver jag och klagar? Detta är åt helvete och jag torskar nästan 10.000 tier miles ju...!
Senator A380*G

För mig låter det konstigt. Det borde fungera så att när du kommer över tröskeln på 35 000 miles med låt oss säga ARN-FRA så borde nästa posting om det t.ex. är FRA-JFK så borde du få Executive Bonus.

Kör lite Agent Roulette, annars prova Senatorlinjen i Tyskland.

För mig låter det konstigt. Det borde fungera så att när du kommer över tröskeln på 35 000 miles med låt oss säga ARN-FRA så borde nästa posting om det t.ex. är FRA-JFK så borde du få Executive Bonus.

Kör lite Agent Roulette, annars prova Senatorlinjen i Tyskland.

Deras kvarsi-argument är att jag förvisso hade kommit över 35000 miles - men att eftersom jag inte hunnit bli uppgraderad statusmässigt (pga deras interna system) så får jag inte executive bonus innan min profil var uppdaterad. Man kan alltså vara statuslös med 65.000 miles hos M&M i ett par dagar innan dom får arlset ur och ändrar ens status. Under den tiden är man enligt dem just statuslös.....

*morr*

Deras kvarsi-argument är att jag förvisso hade kommit över 35000 miles - men att eftersom jag inte hunnit bli uppgraderad statusmässigt (pga deras interna system) så får jag inte executive bonus innan min profil var uppdaterad. Man kan alltså vara statuslös med 65.000 miles hos M&M i ett par dagar innan dom får arlset ur och ändrar ens status. Under den tiden är man enligt dem just statuslös.....

*morr*

En fråga då jag inte helt hänger med.

Har ditt konto registrerat 35 000 miles, men systemet inte har inte uppdaterat din status? Är det problemet? Och din rädsla är att dina resor postar innan status uppdateras? Lite slö idag då jag klev upp 02.30 i Skopje i morse :)

En fråga då jag inte helt hänger med.

Har ditt konto registrerat 35 000 miles, men systemet inte har inte uppdaterat din status? Är det problemet? Och din rädsla är att dina resor postar innan status uppdateras? Lite slö idag då jag klev upp 02.30 i Skopje i morse :)

Korrekt. Det är inte bara en rädsla, det är ett faktum. Först trodde jag det hade med retro-claim att göra - men sen insåg jag (och har fått bekräftat) att det har med M&Ms system att göra. Jag är ju på en liten SEN-run och gjorde ett antal snabba segment varav flera 300%are i F. Jag hade plötsligt över 65.000 miles och ingen status. Så var det i flera dagar.

Jag antog att dom skulle bakräkna min executive bonus på alla miles som kommit in efter 35.000 - men så har inte blivit fallet. Jag har inte fått nån bonus alls mellan 35.000 miles och 65.000 miles. M&M tycker detta är helt by the book.

Korrekt. Det är inte bara en rädsla, det är ett faktum. Först trodde jag det hade med retro-claim att göra - men sen insåg jag (och har fått bekräftat) att det har med M&Ms system att göra. Jag är ju på en liten SEN-run och gjorde ett antal snabba segment varav flera 300%are i F. Jag hade plötsligt över 65.000 miles och ingen status. Så var det i flera dagar.

Jag antog att dom skulle bakräkna min executive bonus på alla miles som kommit in efter 35.000 - men så har inte blivit fallet. Jag har inte fått nån bonus alls mellan 35.000 miles och 65.000 miles. M&M tycker detta är helt by the book.

Skickar PM med nummer till Tyskland.. Ta ett djupt andetag och ring dit. Förklara även att du har köpt och handlat F i detta syfte och känner dig lite "lurat" då om du visste detta hade du lagt resorna över längre tid. Nu blir allt i deras fördel..

Skickar PM med nummer till Tyskland.. Ta ett djupt andetag och ring dit. Förklara även att du har köpt och handlat F i detta syfte och känner dig lite "lurat" då om du visste detta hade du lagt resorna över längre tid. Nu blir allt i deras fördel..

Derfor BusinessClass er sådan et fantastisk site! Altid masser af kvalificeret hjælp at hente når noget ikke er helt som det så ud til og der skal trickses lidt.

Update:

Jag har mailat och ringt. Inget hjälper. Dom framhärdar med att det inte blir någon executive bonus för att jag inte blev "Frequent Flyer" förrens efter alla segment ramlat in.

Notera att jag är vältalig på tyska, engelska osv men inget hjälper.

Hum, jag gillar mina vänner på Lufthansa gruppen, men detta är faktisk rent trams.. Tänk två olika scenarier:

a) Du köper en resa som ger dig exakt FTL och köper inte ny resa innan status uppdateras i systemen. Detta är OK.
b) Du köper en resa (i ditt fall i Förstaklass) och första segmentet får du status, men systemen hänger inte med. Du reser så i Förstaklass. Detta är INTE OK.

Jag vet att "ordnung muss sein" och med 2½ år boende i Tyskland känner jag den fantastiska tyska viljan att gå utanför ramen eller en process, så på ett sätt är jag inte alls förvånad.

Jag hade skickat ett sakligt brev, utan affekt med ovan detaljer som exempel på hur märkligt du upplever deras policy och process. Hade du någon Swiss First segment på resan?

Toppen