Senaste nytt

Eventuell tidigare leverans av A350 till SAS?

Har flugit mycket business i Dreamliner och A350 med olika bolag och tycker skillnaden är riktigt stor. Större fönster, tystare men framförallt skillnaden i kabintryck och luftfuktighet som gör att jag upplever flygningen som betydligt behagligare.

Har hunnit med Thai (båda), Singapore Airlines (båda), Asiana (A350), Ethiopian (båda), Royal Jordanian (787), Qatar (båda), Philippine Airlines (A350), Aeromexico (787), Latam (787)

Hear hear.
Har inte flugit lika många olika bolag men vill påstå A350 är bäasta planet och slår även B787:eek:r

Är beredd att hålla med om att A350 är lite överhypeat. Första gången jag flög en A350 (med Cathay) kändes det inte så speciellt heller. Men för SAS blir det här ju ett lyft med lägre kostnader på sikt och förhoppningsvis mer driftsäkert för oss passagerare...

Har någon hört om när man avslöjar hur kabinen kommer att se ut?

Har hört att det ska bli lite ny design på buffén i C. Bland annat ska vinkyl finnas. Stolarna mer eller mindre desamma, men inte luftkuddar i stolarna utan någon annan lösning. Fotmassage, ingen aning om det stämmer.

Nya stolar i plus med annan typ av ben-/fotstöd, men samma modell i Go.

Detta är vad jag hört från CC.

Nope, de är som en stängd mussla om det, inget läcker ut.

Det är fasen Apple nivå på den musslan :) Imponerad att inget kommer ut, måste vara en hyfsat snäv grupp som vet hur det kommer se ut. Men snart lär väl CC behöva börja utbildning så då lär det snabbt bli många fler som ser kabinen :)

Har hört att det ska bli lite ny design på buffén i C. Bland annat ska vinkyl finnas. Stolarna mer eller mindre desamma, men inte luftkuddar i stolarna utan någon annan lösning. Fotmassage, ingen aning om det stämmer.

Nya stolar i plus med annan typ av ben-/fotstöd, men samma modell i Go.

Detta är vad jag hört från CC.

Jag är nog rätt säker på att CC inte vet hur kabinen ser ut. Är den ens installerad än?

Det är fasen Apple nivå på den musslan :) Imponerad att inget kommer ut, måste vara en hyfsat snäv grupp som vet hur det kommer se ut. Men snart lär väl CC behöva börja utbildning så då lär det snabbt bli många fler som ser kabinen :)
Planet ska väl levereras nov/dec, sen ska den ju flyga lite inom Europa för crew training och då lär man få veta. Tror inte crew får veta något innan, då risken kommer vara väldigt stor att något läcker då.

Toppen