Remington Steele
Medlem
Ok, tack för info. Synd det är så sent på året...Hösten 2019 men under FY19/20 dvs. November eller December![]()
Ok, tack för info. Synd det är så sent på året...Hösten 2019 men under FY19/20 dvs. November eller December![]()
Någon som vet vilken månad nästa år de får sitt första plan? Kommer de välja den uppdaterade motorn Trent XWB EP tro? Tillsammans med den nya viktreduceringen samt wingletsen så blir det en besparing på mellan 2-3%. Det är riktigt bra och blir mycket sparade pengar på fotogen per år...
Fast tänk på att det är SAS vi pratar om - konstigare beslut har fattats...Det skulle väl vara förvånande om de valde en äldre modell än den som började levereras 2016 med så pass mycket bättre prestanda.
Då återstår ju frågan om de kommer att köra A340-300 och A350 parallellt under en period och sedan ersätta A340 med optionerna för ytterligare 8 A350. Om SAS nu har som avsikt att växa sin long haul flotta.Tolkar jag Daniel Kifs bild fel eller kommer SAS fasat in alla åtta A350 till 2020? Tidigare var det väl fram till 2023? "8 A350 to be phased in by 2020".
Visa bifogad bild 80228
Jag tror absolut de behåller A340 flygplanen. SAS har kommunicerat tidigare att de har för avsikt att utöka sin longhaul flotta från 2020 och framåt . 6 optioner har de på A350 och åtta fasta beställningar i dagsläget.Då återstår ju frågan om de kommer att köra A340-300 och A350 parallellt under en period och sedan ersätta A340 med optionerna för ytterligare 8 A350. Om SAS nu har som avsikt att växa sin long haul flotta.
Det är en möjlighet. En annan är att det också kan betyda en eventuell framtida order på A321LR som nämnts flertalet gånger...Jag tror absolut de behåller A340 flygplanen. SAS har kommunicerat tidigare att de har för avsikt att utöka sin longhaul flotta från 2020 och framåt . 6 optioner har de på A350 och åtta fasta beställningar i dagsläget. Visa bifogad bild 80248
På Diamondmötet i september visade SAS sin plan om hur deras flotta ska se ut.Visserligen är det SAS men att behålla A343 har jag faktiskt lite svårt att tro med tanke på att andra bolag fasar ut den med argumentet "törst". Hade vi talat om A346 hade det varit lite annorlunda men -300 med sina CFM56 är ju på väldigt mycket utgående.
Logiskt vore att ersätta A343 med A350 och sedan titta på antingen A330neo eller A321LR som alternativ. Med ökande bränslepriser blir ju också fördelen med nyare motorer än tydligare.